Våffeldagen kom o gick...

I morse..
Idag är det våffeldagen, vilket är dagen jag minns som min kattstammor Tessies födelsedag. Jag ser olika igenkänningsfaktorer av Fia, Pussen och Tessie i barnbarnsbarnbarnsbarnbarnet Minnie. Jag var rädd att jag skulle kalla Minnie för Tessie emellanåt och där är skillnaden ganska stor, förutom färgen och "uggleöronen", när hon ligger på fönsterbrädan och tittar ut. Men det jag kallar henne för emellanåt är faktiskt Fia.
❤
Och det har nog med att göra att hon är lika frökenaktig, som både mamma och jag sa att "Fröken Fia" var.

Nu är inte snöflingorna som Nerikes Allehanda längre, nu är de nog bara som Kalleanka-tidningar...

Jag har fått rycka o slita i sladdar och kablar på TV och modem igen för att få igång TVn... Det är tack vare att det är stans ormbo eftersom internetbolagen kräver att man har minst två modem och 248 sladdar för utrustningen ska fungera. Nu har jag försökt trycka in boet bakom TVn, för att inte fastna med arbetsstolen eller rullatorn.

Middag...


Jag tänkte faktiskt grädda lite våfflor o ta mig ut mot Hovsta, men i och med att det snöar hela tiden, så är det ingen som plogar gångbanan eller inne på gården, så jag vågar inte riskera armar o ben, för att släpa mig ut till framsidan för att ta färdtjänsten och de har haft svåra problem hela veckan, efter en hackerattac att få lämpliga bilar... Har man ringt vid 11 och bett om bil snarast, så har den närmaste varit 15.25... typ...

Men jag har våffelmix till i morgon med.
❤


Kväll...

Det blev påskmust, popcorn slö-TV och virkade kattkassar med stjälpredan Minnie som kapade garnet i 25 cm's bitar... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp