Hur funkar TEDDY???

T

Terran

Ska beställa vintertäcke från Boett - finns bara med teddy foder. Är det nog varmt nog på vintern?? Drar det bakåt o blir elektriskt som fleece gör?? Fastnar det massor av hår på insidan av täcket? Eller är det lika mysigt, varmt och praktiskt som jag hoppas?? Har någon erfarenheter - bra eller dåliga-
det är ganska dyrt- så jag antar att det är bra?!Eller?Kanske man ska satsa pengarna på ngt annat? :confused:
 
Det fastnar vådliga mängder hår i teddy. Senast jag beställde täcke som bara gick att få med teddyfoder så bad jag dem att sätta teddyfodret ut och in. Fastnar inte ett hårstrå :idea:
 
Jag har haft ett i 5 år som svett-täcke ute på min isis. Snorblöt blir torr inom en timme och kan fortsätta att gå ute resten av dagen. Har inte haft problem med mycket hår , går väl att dammsuga bort eller?? Jag tycker det är toppen. :)
 
Åhh, det täcket är helt suveränt :bow: Visst fastnar det väl hår, men det är ju ett vintertäcke och så hemskt mycket fäller dom ju inte på vintern ;) Dessutom går det ju att dammsuga eller borsta bort.
Blöt häst blir torr och varm på nolltid (nästan).
Rekommenderas :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 215
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det bara snöar och snöar och snöar. Jag vill inte gå ut för det är för kallt och för svårt/jobbigt att ta sig fram i snön. Jag vill inte...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Magiana
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 901
Senast: lomuxx
·
Utrustning Vilket rambotäcke skulle ni köpa och vilken storlek? *Nordsvensk Brukshäst 3 årig valack. Rätt så högställd/långbent, men kommer ju...
Svar
10
· Visningar
1 532
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp