Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Åldern på släpet har inte så stor betydelse men skicket där emot. Viktigt att kolla att balkar/golv är helt OK.
Själv kör jag omkring med ett renoverat Trane från -73.
Litet och behändigt om man kör ofta och korta sträckor.
Så det finns nog gamla pärlor med.
Äldre släp kanske inte ser så attraktiva ut men kan vara ett billigt alternativ om det är i bra skick.
Vårt är från '85 och helt ok skick. Tror golvet är nyare, det ser jättefint ut. Har målat inuti o ska måla om utanpå när det blir varmare, hann inte med före hösten. Men det är ju galvat så då håller det väl lite bättre.
Vårt släp var 10 år gammalt när vi köpte det. Men då var det nyrenoverat med nytt golv, nya gummimattor etc. Jag tycker själv att vi fick det till ett bra pris.
Mitt släp är från -85, helgalvat vilket är positivt. Jag har bytt axel, golv, bakläm, draghandske, lackat om och satt in mer ventilation. Då blir det som nytt!
Mitt första släp, Bygdsiljum Brunte lyx ( numer UME) var från 80 alltså äldre än jag
Det var dock renoverat i dragstång, bromsar, golv och lite bytt plåt. Det håller nog än ( sålt)
Nu har jag UME -95 som är i toppskick ( pedantsköter det) och jag tycker att det känns mycket stabilare och fräschare än många som är tre-fyra år av andra märken.
Ägde ett Boj släp som var års modell 83. Vi totalrenoverade släpet så det såg ut som nytt. Tyvärr blev släppet för litet för hästen så vi var tvunga att sälja det. Nu har jag en Kylingekärra med års modell 01. Köpte släpet nytt och pedantsköter det. Urspolning efter varje användning mm. Men det är ju inte års modellen som bestämmer skicket på släpet utan hur pass bra det är sköt.
Vårat är -91. Trane 130T Dom hade inte gjort något mer än att fixat bromsarna. nu har vi tatt tag i det själva. Ska måla grå inuti, har målat mellanväggen grå, slipat bort all rost och målat. baklämmen har vi haft loss och satt på en gummimatta. vi har satt på bommar på baklämmen
som sagt så återstår bara att måla grå inuti och byta stripsen på utsiden,.
Kläder & Bli fin
Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
Lantbruksdjur Jag har läst på lite om kalk visavi målarfärg i hönshus bl.a. här https://www.alternativ.nu/index.php?topic=164117.0
och tänker att väl...
Hundavel & Ras Angående hull så är det lite beklämmande att många är vana att se hundar i överhull. Corgi-raserna kan jag tycka ofta hålls i varierande...