Hur går man vidare?

Hur kommer man vidare från två missfall på kort tid? Känner mig så totalt värdelös, att jag är misslyckad som inte lyckats med dessa graviditeter. Har en lyckad graviditet bakom mig och nu får jag jämt höra att jag inte ska sörja jag har ju ett barn.
Av kända graviditeter blir tydlgien 15-20% missfall helt naturligt, dvs det är ganska vanligt. Men tydligen är det väldigt många som blir missfall innan man ens märkt att det var en graviditet. 80% av missfallen sker i 12 första veckorna. (tror det är därför sjukvården brukar boka in en ganska sent).

Jag fick ett missfall, min första graviditet och det var ganska jobbigt i början av den andra (snek in på ett extra tidigt ultraljud privat för att se bara), men jag hade läst statistiken och visste att det var väldigt vanligt, vilket gjorde det lättare tyckte jag.

(Släktingen är extremt märklig på alla plan. Självklart kan hon inte påverka sådant hos sig själv och resten.., jättemärklig.)

https://www.babyhjalp.se/gravid/missfall-statistik/
 
Jag brukar inte reagera nått väldigt på folk som är dumma, folk är folk liksom. Men den där släktingen tar kakan, varför beter sig någon så vidrigt, ush!!! 👎 Som någon annan redan skrivit, se det som en vinst, vem vill umgås med en sån person ändå. Personen hade inte funnits kvar i min värld iaf 🤮🤮💩

Och det verkar ganska vanligt med missfall, flera i min närhet har varit med om det, det jag vill få sagt är att det är absolut ingenting som har att göra med att misslyckas iaf ❤
 
Tom funderat på att anmäla mig till big Santa men jag tror min hjärna nog är lite för förvirrad i år 🙄
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 348
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 758
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 451
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp