hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Sån är jag nog fortfarande.... Tycker innerst, innerst inne synd om vänner/kollegor/släktingar som berättar att de är gravida...

Min första kommentar kunde vara typ: "Jasså, men du kanske hinner rida den och den tävlingen innan magen blir för stor. Sen kan ju pappan passa barnet."

Men nu känner jag inte alls så. Jag tillhör numera de som blir tårögda av ett graviditetsbesked, och jag blir upprörd inombords ifall den blivande föräldern planerar att ha mycket egen-tid så fort som möjligt.

Tidigare brydde jag mig mycket om de vuxna som mår psykiskt dåligt. Nu oroar jag mig dessutom för varende liten värnlös bebis som föds... :crazy::smirk:
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

jadu, det här ska nog inte jag svara på egentligen. men jag har nog längtat efter barn sen jag kunde få det. eller, ungefär ett år senare. så min klocka började ticka redan när jag var 12-13 år:eek: men det har inte blivit några än så jag hoppas att det håller enda fram tills jag utbildat mig klart. tvivlar iofs på det. är 18 nu och går ut gymnatiet till sommaren. fast har man ingen pojkvän så är det lättare iaf:p
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

nej jag känner ingen panik så. Min kille vill itne ha barn NU, så jag slappnar av och hoppas att "klockorna ska börja klinga"...

Kul att läsa vad ni alla skriver förresten!!
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Strax innan 30 så kände jag att jag ville ha barn. Men jag har aldrig varit bebistokig. Jag har bara konstaterat att mina vänner fått barn och uppvaktat dem och frågat saker och så, men mer av nyfikenhet och inte entusiasm. Men vi separerade och jag gick in i ett nytt förhållande. Eftersom att man inte skaffar barn det första man gör i ett nytt förhållande (?? ;)) så har tiden tickat iväg. Jag har pluggat m.m. Men en dag så blev ett litet misstag till :love: Nåja, vi använde väl oss inte av den säkraste p-metoden heller *harkel* Men ändå! Min sambo undrar varför vi inte gjort detta tidigare!! Jag har verkligen världens finaste son och jag älskar allt som har med honom att göra. Jag har till och med sparat graviditetstestet ;) Jag blir helt tårögd när jag tänker på det. Men skaffa fler? Inte som det käns idag. Det är ju lite jobbigt också med allting och nu har jag gjort det en gång, vet inte om jag vill göra det fler gånger. Men vi får se, han är bara 6 veckor. Men nu intresserar jag mig på ett helt annat sätt med mina kompisars barn och blir tårögd även för deras skull :D
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Jag svängde för ett årsen ungefär.

Innan: ''Jag ska inte ha barn, ska inte utsätta något barn för mig som förälder. Vill jag ha barn kan jag låna hur många jag vill av mina systrar.''

Jag träffade min sambo för ungefär ett årsen. KABOOM!

Nu vill jag ha barn, gärna 2-3-4 stycken.:love::crazy: Dock ej ett helt fotbollslag som sambon vill;)

Jag fyllde 24 förra månaden.
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

kl

Jag var verkligen så anti barn man kan bli när jag träffade min sambo i januari 2006.
Vårat första bråk hade vi när vi varit tillsammans någon månad o kom in på samtalsämnet barn.
Jag sa att jag ALDRIG skulle ha barn.
Sambon skrattade o sa att det nog skulle ändra sig när jag blev äldre. Jag blev så ursinnig för att han inte förstod att jag hotade med att göra slut. Jag tyckte att om han ville har barn så var det lika bra att han träffade någon annan direkt, för av mig skulle han då inte få några!

Tanken på att bli gravid och föda framkallade sådan ångest så jag nästan började gråta. Jag ville verkligen, verkligen inte ha barn, någonsin!

Men.. Bara fyra månader senare ungefär så började mina äggstockar och hormoner att spela allan och helt plötsligt var jag jättesugen på barn..
Så ungefär ett år senare slutade jag med p-pillren o nu sitter vi här med våran 2 veckor gamla dotter..

Den biologiska klockan kan alltså vakna närsomhelst ;)
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

*KL*

Idag var det en 42 årig förstföderska på sjukhuset!
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Så var det för mig oxå. När vi bestämde oss för att försöka skaffa barn var jag helt säker på att jag bara ville ha ett barn. Och jag trodde det roliga skulle börja först när barnet var lite äldre. Men bara några månader efter att vår pojke kommit började vi jobba på lillebror.

Jag skäms nästan för hur oengagerad jag varit tidigare när vänner fått barn. Jag har nästan tyckt synd om dem.:o:crazy:

Samma här!!!:o Man skäms nästan..
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Jag sa att jag ALDRIG skulle ha barn.
Sambon skrattade o sa att det nog skulle ändra sig när jag blev äldre. Jag blev så ursinnig för att han inte förstod att jag hotade med att göra slut. Jag tyckte att om han ville har barn så var det lika bra att han träffade någon annan direkt, för av mig skulle han då inte få några!

Cool sambo som bara lugnt väntade ut dig!:bow:
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

Cool sambo som bara lugnt väntade ut dig!:bow:

Ja, han vet att jag alltid säger att jag "ALDRIG någonsin ska..." och så ändrar jag mig sen :angel:
Dessutom var jag bara 18 då, så risken att jag skulle ändra mig var väl rätt stor ändå. ;)

Fast sen behövde han ju inte vänta så länge heller direkt. :love:
 
Sv: hur gick det till när er biologiska klocka vaknade?

När jag var yngre skulle jag absolut inte ha några barn, sen i tonåren skulle jag ha i framtiden och nu har jag träffat min pojkvän/snart sambo och jag skulle helst börja på en gång. Gärna igår! Det suger konstant i barntarmen. Förstår inte hur jag ska kunna plugga i fem år utan försöka få barn.:crazy:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 052
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 217
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp