Hur gick er förlovning till?

Seabaz

Trådstartare
Jag och sambon har pratat om att förlova oss och vi tittar på ringar osv..
Vi har hittat min drömmring online och enda "problemet" är att min sambo tycker inte det är romantiskt att beställa över internet och sedan sitta och vänta vid postlådan veckan efter :cautious:
Å andra sidan vill han att jag ska ha min drömring.
Men om den inte passar? Jag sa att han kan ju öppna asken och prova ringen på mitt finger när jag tittar bort eller nåt. Passar den inte så packa ner den igen och vi skickar tillbaka och får sen rätt storlek...

Jag tycker inte det behöver vara så dramatiskt och att vi kan göra en utflykt och ta på oss ringarna ihop osv medan han är mer old school och vill överraska och gå ner på ett knä.
Men spelar ingen roll om det är bara vi eller framför vänner/familj.


Så. Hur gick eran själva förlovning till? Passade ringarna? :D
 
Min man kände mig, inget romantiskt tjafs skulle godtas så han hittade på det troligen bästa möjliga sättet. Han la ett spår till ena hunden (drygt 500 m, 6 föremål), det tog lång tid för ett så kort spår tyckte jag. Hunden hittade 5 av 6 pinnar. Jag såg inte att det stod något på pinnarna förrän efteråt. Sen gick vi och letande upp den pinnen som saknades (gifta) och jag sa ja. Hunden tyckte kanske inte att vi skulle gifta oss som hoppade över just den pinnen :p

Ringarna köpte vi tillsammans senare samma år, inga dyra alls, de passade på en gång när de var klara. Vi gifte oss året efter, 5 minuter i stadshuset med två från receptionen som vittnen :D /Världens kanske mest oromantiska person

qDtFCA_0NeUvORhMKjLXFz8DT5qoaaGhJ4Z4d2UNxET10tnjfG_jBU51ZTZmDHc3x2voHW3oh5KU1TzkxAYJnuNIpDxu2zfzzliU9Il8sVqA-d0BXkjxYNZJNhAsQ5-mFIjWlHv1yOAoiAn3UhuINTFZ0YsRlDj22bLtdqh_n_HmTtPZCTLluh4kbOSf1oNITkl45bBw12xngWUUo5auXuDa0MTPq_jjf8JwV1rJWuSH0AjjQdQbPfxDONB58i9zhzzy5iP_bQNW3_9hqIRSGAfX-sSsC-fM4l4kRta1_TgSdrBddywhdNzoDaaEP80HuRdJYHJM9eKudJbvKKaP_4jePB2Jdc9s5SNtTt-rJx5KBcX5SRDDaK9UZQD-e8OxRChyOVP-dYczGbIiKiphcAgqV2cx85VkeHF-s6c6nDI0Ob4z-fBC4diZFEDmKEgs50Y1eEhSqlyqNJs0vr-xrNlLtZUWrDjYtLZRlFRUP6dacqgKm6DPs-i8Aw4hgT_U70-RhuR2XbXSyOyuDwQYqRTyf7olexkcNwEbSgkRAzEMCe0C-RSl3ODv8AcFiYxvhcFP9fKv0sstYTKBl-grArTDhjMraCtmnxucbvUN1eMXKZXS9CDSNehUFoRo70xgy1vI8tTHQJ4kixFhNcsW6j6L=w522-h869-no
 
Jag och sambon har pratat om att förlova oss och vi tittar på ringar osv..
Vi har hittat min drömmring online och enda "problemet" är att min sambo tycker inte det är romantiskt att beställa över internet och sedan sitta och vänta vid postlådan veckan efter :cautious:
Å andra sidan vill han att jag ska ha min drömring.
Men om den inte passar? Jag sa att han kan ju öppna asken och prova ringen på mitt finger när jag tittar bort eller nåt. Passar den inte så packa ner den igen och vi skickar tillbaka och får sen rätt storlek...

Jag tycker inte det behöver vara så dramatiskt och att vi kan göra en utflykt och ta på oss ringarna ihop osv medan han är mer old school och vill överraska och gå ner på ett knä.
Men spelar ingen roll om det är bara vi eller framför vänner/familj.


Så. Hur gick eran själva förlovning till? Passade ringarna? :D

Jag har tack och lov bara förlovat mig en gång.

Vi Och två vänner köpte ringar ihop och skulle förlova oss samma dag. Midsommarafton.
Vi hade en fest i en stuga långt ut på landet. Hela gänget med vännerna var där. Jag hade fixat sådär 10 liter hemgjord potatisallad. Vi festade och gjorde upp en jättebrasa med allt möjligt brännbart som samlas i en trädgård på landet.

En vän andades in rök och fick astmaanfall så hon tuppade av. Ambulansen körde vilse och några fick möta upp dom med en mc så att de hittade rätt grusväg. En annan fick fick panik och skrek "hon dööör. Hon dööör" och var så hysterisk och vägrade gå så hon fick lugn och ro under tiden ambulansen var på väg så jag gav honom en sån höger att trillade på rumpan och ut genom ytterdörren. Men han blev tyst. Jag åkte med in med ambulansen. Min nyblivna fästman och snubben som var kär i tjejen med astmasnfallet åkte efter på mc. Förmodligen inte helt nyktra...

Det slutade med att vi sov i väntrummet på Skene lasarett. Vi blev bjudna på te på morgon av personalen, som tyckte synd om oss.
Jag minns inte när jag fick ringen. Men jag har kvar den än. Inte på fingret dock.

Det andra paret hade det möjligt ännu värre. De kunde inte fira ihop, eftersom hon hade ett utegångsförbud.

Det var 1996 och jag var sjutton år.
Hur det gick?
Tja, han bygger fortfarande jättebrasor men har nu tre barn och en supertrevlig tjej.
Vårt förhållande tog slut inom ett halvår och jag fick sen nästan sju år ihop med den andre snubben på mcn....

Några ringar kommer jag aldrig att blanda in i något förhållande igen.
 
Senast ändrad:
Min man kände mig, inget romantiskt tjafs skulle godtas så han hittade på det troligen bästa möjliga sättet. Han la ett spår till ena hunden (drygt 500 m, 6 föremål), det tog lång tid för ett så kort spår tyckte jag. Hunden hittade 5 av 6 pinnar. Jag såg inte att det stod något på pinnarna förrän efteråt. Sen gick vi och letande upp den pinnen som saknades (gifta) och jag sa ja. Hunden tyckte kanske inte att vi skulle gifta oss som hoppade över just den pinnen :p

Ringarna köpte vi tillsammans senare samma år, inga dyra alls, de passade på en gång när de var klara. Vi gifte oss året efter, 5 minuter i stadshuset med två från receptionen som vittnen :D /Världens kanske mest oromantiska person

qDtFCA_0NeUvORhMKjLXFz8DT5qoaaGhJ4Z4d2UNxET10tnjfG_jBU51ZTZmDHc3x2voHW3oh5KU1TzkxAYJnuNIpDxu2zfzzliU9Il8sVqA-d0BXkjxYNZJNhAsQ5-mFIjWlHv1yOAoiAn3UhuINTFZ0YsRlDj22bLtdqh_n_HmTtPZCTLluh4kbOSf1oNITkl45bBw12xngWUUo5auXuDa0MTPq_jjf8JwV1rJWuSH0AjjQdQbPfxDONB58i9zhzzy5iP_bQNW3_9hqIRSGAfX-sSsC-fM4l4kRta1_TgSdrBddywhdNzoDaaEP80HuRdJYHJM9eKudJbvKKaP_4jePB2Jdc9s5SNtTt-rJx5KBcX5SRDDaK9UZQD-e8OxRChyOVP-dYczGbIiKiphcAgqV2cx85VkeHF-s6c6nDI0Ob4z-fBC4diZFEDmKEgs50Y1eEhSqlyqNJs0vr-xrNlLtZUWrDjYtLZRlFRUP6dacqgKm6DPs-i8Aw4hgT_U70-RhuR2XbXSyOyuDwQYqRTyf7olexkcNwEbSgkRAzEMCe0C-RSl3ODv8AcFiYxvhcFP9fKv0sstYTKBl-grArTDhjMraCtmnxucbvUN1eMXKZXS9CDSNehUFoRo70xgy1vI8tTHQJ4kixFhNcsW6j6L=w522-h869-no
Alltså, det där är nog det absolut bästa sättet jag någonsin läst/hört talas om :D
 
Jag har tack och lov bara förlovat mig en gång.

Vi Och två vänner köpte ringar ihop och skulle förlova oss samma dag. Midsommarafton.
Vi hade en fest i en stuga långt ut på landet. Hela gänget med vännerna var där. Jag hade fixat sådär 10 liter hemgjord potatisallad. Vi festade och gjorde upp en jättebrasa med allt möjligt brännbart som samlas i en trädgård på landet.

En vän andades in rök och fick astmaanfall så hon tuppade av. Ambulansen körde vilse och några fick möta upp dom med en mc så att de hittade rätt grusväg. En annan fick fick panik och skrek "hon dööör. Hon dööör" och var så hysterisk och vägrade gå så hon fick lugn och ro under tiden ambulansen var på väg så jag gav honom en sån höger att trillade på rumpan och ut genom ytterdörren. Men han blev tyst. Jag åkte med in med ambulansen. Min nyblivna fästman och snubben som var kär i tjejen med astmasnfallet åkte efter på mc. Förmodligen inte helt nyktra...

Det slutade med att vi sov i väntrummet på Skene lasarett. Vi blev bjudna på te på morgon av personalen, som tyckte synd om oss.
Jag minns inte när jag fick ringen. Men jag har kvar den än. Inte på fingret dock.

Det andra paret hade det möjligt ännu värre. De kunde inte fira ihop, eftersom hon hade ett utegångsförbud.

Det var 1996 och jag var sjutton år.
Hur det gick?
Tja, han bygger fortfarande jättebrasor men har nu tre barn och en supertrevlig tjej.
Vårt förhållande tog slut inom ett halvår och jag fick sen nästan sju år ihop med den andre snubben på mcn....

Några ringar kommer jag aldrig att blanda in i något förhållande igen.
Inom ett halvår från förlovningen vill jag påpeka. Vi hade överlevt något år eller så innan vi kom på den ljusa idén med en förlovning.
 
Vi bestämde att vi skulle förlova oss, gifte oss två år senare var gifta i 17 år nu skilda.
Fölovningen var totalt ormantiskt och inget märvärdigt.
 
Vi pratade löst om det och gick in i en guldsmedsaffär och provade ringar, hittade några fina. Bestämde oss för att gravera in ett datum de kunde vara klara. När ringarna var klara visade det sig att det var samma dag vi skulle på en bal/gala så vi bytte ringar innan vi åkte dit och hade en jättefin kväll. Höll det dock hemligt ett tag eftersom vi bara hade varit ihopa i ca 6 månader. Nu är vi gifta och varit ett par i 15 år.
 
Vi diskuterade oss fram till att det nog vore enklare att vi gifte oss än skrev sjuttifemton papper för att reglera respektive frånfälle på förhand. Sen bokade vi in oss för borgerlig vigsel och sen var det klart.

Några ringar var inte inblandade.

Ett knäfallande frieri hade bemötts med omedelbar relationskris av svårlöst slag.
 
Jag trodde vi skulle ha gäster hemma, blev tillsagd att det var en överraskning. Har många vänner som bor utomlands så trodde kanske nån av dom kom. Min mann ville laga all mat själv å sprang runt som en yr höna, jag skulle klä upp mig och förstod inget förrän han stod på knä i vardagsrummet 😊 tyckte det var skönt att vi var hemma och att det bara var vi två. Vi åt mat länge, satt ute på balkongen med lite vin i solen (var sommar). Blev typ över lycklig å lyckogrät hela kvällen också lite därför att det var skönt att det bara var vi två med ;) brukar inte vara så emotionell, ser det iof som ett gott tecken på ett frieri :)

Också det med ringar, han friade med en av mina ringar som jag hade hemma också valde vi ut tillsammans efteråt.
 
Det var maken som förde det på tal först, men jag hade ingen lust. Efter ett tag tyckte jag att vi kunde köpa ringar, och sen ångrade jag mig när de hade kommit. De följde tom med till Australien. Men, typ två år senare tyckte jag att vi kunde förlova oss, så vi tog på oss ringarna. Gifte oss borgerligt drygt ett år senare. Jag hade nog dött om han hade gjort ett gå ner på knä-frieri, speciellt eftersom han ville så pass långt innan jag. Som tur är så är han ungefär lika romantiskt lagd som en sten, så såna överraskningar slipper jag :p
 
Vi satt med en jurist och de sjuttifemton papper som @Petruska pratade om. Juristen undrade om vi inte hade funderat på att gifta oss i stället. I trappan på väg ut frågade partner om jag ville. Totalt oromantiskt och väldigt mycket vi. Bokade borgerlig vigsel utan egna vittnen = klart. Men ringar köpte vi.
 
Vi pratade om det en helt vanlig kväll efter jobbet. Sambon hade köpt blommor till mig, utan nån speciell anledning. Var dock 10 rosor så jag frågade på skoj om han friade. Och så började vi prata om det och bestämde att ja, varför inte.

Ringar åkte vi och valde ut tillsammans.
Själva dagen för förlovningen var vi på Ålandskryssning. Jag var sjukskriven för depression och sambon helt slut av renovering hemma. Vi somnade typ 21, jag vaknade till efter midnatt och väckte sambon och sa att det var rätt datum.
Sambon pallrade sig upp, hämtade ringarna ur säkerhetsboxen, vi gav varandra ringen och en puss och sen somnade vi om.
Väldigt romantisk alltihop :p. Men ett roligt minne i alla fall :D.
 
Vi bestämde oss för att vi skulle förlova oss på midsommarafton. Köpte ringar i en affär, gjorde en frukostutflykt och tog på oss ringarna :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp