Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Kul att vara back in business antar jag, hejar med alla tummar och tår för dig.
Själv hade jag B.G.Hannah som startade i V75 igår.
Kusken körde precis tvärtom hur han skulle göra men så här i efterhand så som loppet blev kört så får jag väl vara glad ändå.
Hon blev 6:a på nya rekordet 16,3 2140 m.
Hon har efter Bornholmsäventyret gått 3 lopp på svensk mark och gjort rejäla rekordsänkningar varje gång utan att vara speciellt berörd efteråt, hon hade 92 i puls igår och i morse så var varenda hötuss uppäten och krubban glänsande renslickad.
Benen var torra och fina.
Med tanke på att hon matvägrade 3 dar efter ett vanligt snabbjobb och att hon åt typ 4 kg hö om dagen när jag fick henne... så är det rejält kul.
Söt liten häststant som är klart på G.Tror att hon får en bra säsong.
Ska se om jag vågar öka träningsdosen en aning.
 
Sv: Hur gick loppet????

Åhhh vad kul! Grattis! :bump:

Får man fråga om du har gjort nå speciellt för att få henne att äta? Vad får hon för mat? Du får gärna PM:a om du inte vill skriva här :D
 
Sv: Hur gick loppet????

Ingen sån mirakelkur utan målmedvetet långsamt uppbyggande av sårig mage.
Pretexin varannan - var tredje dag i början, sen en gång i veckan.
Lite krafftfoder och mkt stråfoder.
Till frukost får de enbart lucernhack tex, att stoppa krafftfoder i en tom mage är illa..
Inget pelleterat foder, ingen betfor.
Kli och korn och lucern är bra för magen.
Försöka hålla krafftfodret till ett minumum, 0,3 kg korn och 0,2 kg kli och 1,5 kg lucern dagligen.
10 kg hö, mer om det går.
Givetvis en uträknad foderstat så att allt blir rätt, gäller att välja rätt värden på höet..
Blir det matvägran så tar jag bort allt krafftfoder i kanske 3 dagar och minimerar höet, för att skapa hunger.
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja dyrt. Förr fanns det i en frystorkad variant som belv förbjuden i Sverige, den var billigare. Nu finns den på tub med 5 doser i som kostade 126 kr sist jag köpte. Det var nog ett år sen för jag brukar köpa ett årsbehov i stöten så det blir billigare.
 
Sv: Hur gick loppet????

grattis till andraplatsen montéryttare!
får man fråga vad du hade för sadel? :angel:
 
Sv: Hur gick loppet????

grattis till andraplatsen montéryttare!
får man fråga vad du hade för sadel? :angel:

Tackar :D

Jag har köpt en galoppsadel(beg, har inte råd med annat ännu;)), men den har inte kommit ännu.. Så jag lånade en bomlös galoppsadel... Skit bra ur montésynpunkt :love: Anpassar sig helt efter ryggen på hästen :idea:
 
Sv: Hur gick loppet????

Äntligen! Nu finns resultatlistorna frpån B-loppen i lördags inne på Solvallas sida. Bättre sent än aldrig.
 
Sv: Hur gick loppet????

är det inte böter i blopp oxå om man inte anmom barfota race? De borde de ju vara eftersom alla andra regler e lika
 
Sv: Hur gick loppet????

är det inte böter i blopp oxå om man inte anmom barfota race? De borde de ju vara eftersom alla andra regler e lika

I lopp är det böter eftersom du förstör för spelarna och reglerna är så.

I b-lopp är det inte så... Dår skall infon in för att det skall stå till nästa start för spelarnas skull...

Jag ringde till STC och dom ändrade på oss, så nu står det barfota.
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag tycker det är tunnt med rapporterna från loppen!! Kom igen, det är kul att läsa hur det gick i loppet, även om hästen inte vann.

Min Last Will var ute på Gävles lunchtrav igår. Loppet som vanns av Jaris Black Runner. (Han får berätta själv om det.)

För vår del blev det "torsk" redan i starten eftersom varken häst nr 1 eller nr 2 kunde öppna något. Det blev 4:e inner eftersom häst nr 7 flög förbi alla till spets. Där på innern blev han kvar tills Kajsa på något sätt lyckades tråckla sej ut och hamna i tredje-fjärde spår runt slutsvängen. Det bet inte ett smack på upploppet. Orsaken var att han gick barfota runt om och fick således inget fäste. Tyvärr är det så att jag inte kan sko själv pga ryggen, och min hovis sa "det blir ju flera +grader så det är nog inga problem att köra barfota". Ja, ja, med facit i handen så vet vi bättre. Nåja jag är nöjd med hästens insats. Han gick iaf 1.17.6 på den kletiga, tunga banan. (1-1,5 sek tung). Och barfota! Det blev en placering utanför pengarna.
 
Sv: Hur gick loppet????

Han skor hoss oss ibland ochså.. Förstår vad du menar:P
 
Sv: Hur gick loppet????

ja vad ska man säga??Hästen har ju uppvisat ett helt annat lugn.
Har ett tag haft känslan av att det är dax att prova att köra honom i ledningen och kusken som körde är en av dom som skulle kunna klara det. Hästen är så startsnabb så det var aldrig ngn tvekan om att kunna ta ledningen. Värre då att han flertalet gånger pullat sig tom i den positionen.
Så så blev det, ledning runt om. :banana: Och inte tom i mål!

Med hakar runt om!:cool: (efter lite övervägande+ "insideinfo")

Edit:Resultatkommentarer:
f 500: 1.13 BLACK RUNNER
f 1000: 1.16,5 BLACK RUNNER
V4-värde: 3 634 kr

Black Runner direkt till spets – höll ganska jämn fart – drog själv upp farten 500 kvar – säkert undan efter perfekt tempobedömning.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gick loppet????

Romme: Mr Hanne: Monté: Dug.

Spår ett, gick till ledning perfekt och höll den 1000meter tills nr 4, (Liberg Helena) manglar ner ekipaget totalt och båda hamnar i galopp ... Hon kommer förmodligen att få påföljd(nr 4) då hon hade fler som klagade... SHIT vad surt, ledningen hade varit en klar etta...

ÅHHH Vad jag hatar sånna som INTE kan rida :(
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 502
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 931
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 342
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp