Hur gillar ni att handla?

Jobbar i matbutik så handlar allt sånt där, plus lite till då vi även har prylar , skönhet etc.

Annars köper jag allt som går att köpa på nätet på nätet :D sparar tid, kan i lugn o ro söka efter det jag behöver, och väljer gärna butiker med instabox - lätt att hämta och ofta även returnera i boxarna :)
Har inte ork o tid att springa i affärer, gör det endast om dottern vill ha ngn från ngn specifik fysisk butik.
 
Kläder: för det mesta online, handlar nästan bara i fysisk butik när jag sista minuten shoppar, vilket resulterar i inre stress och att jag inte köper nåt alls. 🙃 Men ibland när man bara strosar utan nåt "måste" så kan jag verkligen uppskatta att få gå runt och känna och klämma.

Mat: fysisk butik. Men tror det hade gynnat min ekonomi att handla över nätet även där.

Teknikergrejer: online

Hästsaker: mässa eller online. Köper mest online men älskar att kika på mässa.
 
Både och. Förr i tiden älskade jag att gå omkring i städer och handla kläder (och annat) i butik, men när mer och mer har bommats igen för att hamna på shoppingcentrum har det intresset försvunnit. Jag har istället gått över till nätshopping och har insett att det inte är så pjåkigt ändå. Kläder, smink, förbrukningsartiklar, saker till djuren, m.m. handlas således numera via nätet.

Mat föredrar jag att handla i butik, men storhandlar jag blir det via nätet med möjlighet till hemkörning.
 
Mat: fysisk liten butik, normalt sett alltid samma. Jag avskyr att gå i stora mataffärer, typ City Gross eller ICA Maxi - min standardaffär är en ICA Nära där jag vet var allting är och där det inte finns så många alternativ av varje typ av vara. Jag har aldrig någonsin i mitt liv använt mig av självscanning (vilket min syster stör sig på när jag handlat med henne och jag per automatik lagt ner saker direkt i korgen utan att scanna :p). Jag har testat beställa mat online och hämta i butiken, men jag visste inte vad jag skulle göra med alla papperspåsar :cautious:

Jag gillar att gå på loppis/second hand och köper där böcker, kläder, diverse saker etc. Jag handlar också en del begagnat via nätet på t.ex. Tradera. Jag avskyr att gå i standard klädaffärer. Skor köper jag via nätet, och jag kan tänka mig att köpa kläder via nätet också.

Jag gillar att gå i butiker som Rusta, Lidl och liknande, där det finns lite allt möjligt (jag kan även köpa kläder där, typ underkläder och sånt som jag inte köper begagnat).

Byggvaror köper jag normalt sett i butik. Jag har en stadardbutik där jag köper hönsmat, hästmat, hundmat, eventuella stallsaker och liknande. Böcker (som inte är begagnade) köper jag via nätet, antingen som bok eller e-bok. Teknik köper jag via nätet. Hästsaker köper jag blandat på nätet och blandat i butik - och normalt sett kollar jag först om det finns att köpa begagnat. Apotekssaker köper jag normalt sett på nätet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
610
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp