Hur gör man en hemsida?

C

coscos

japp enkel fråga fast endå inte,.. Jag vill göra en hemsida men vet absolut inte hur jag skall gå tillväga? Finns det ställen man kan göra det på eller hur 17:an gör man? reklamfria om det finns?
med svenska instruktioner då jag är skitdålig på engelska :(

kannske en dum fråga men jag är inte så duktig på sånthär men vill gärna bli
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

jo jag kollade där.. Men så klart fattade jag knappt något (egelskan är kass när jag skall läsa svåra ord)
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

Man kan göra en hemsida på många olika sätt. På en del ställen där man kan ladda upp en hemsida kan man bygga hemsidan "på plats". På de flesta ställen måste man dock göra hemsidan med något program på datorn och sedan ladda upp filerna.

Ska man göra en hemsida måste man också bestämma sig för om man vill använda sig av ett program eller om an vill koda för hand. Jag rekommenderar att du börjar koda lite för hand. Det kan vara bra att veta hur man kodar även om man sedan går över till att arbeta med ett program.

Läs t.ex. på www.webdesignskolan.com och www.kaxigt.com/tutar/html.php så får du lite hjälp.
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

Jo, hemsidor kodas i programspråket HTML (hypertext markup language). Det låter jävligt läskigt, men är inte hälften så svårt som man kan tro. ;)

Vill man göra det lite enkelt för sig så finns det program som så att säga kodar åt en. Men det kan alltid vara nyttigt att veta lite om HTML.
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

hejhej! på http://www.monkeytoys.com finns det en enkel snabbkurs där man lär sig att koda html. :bump: Den är väldigt enkel och jag använde den för att lära mig grunderna, sen testar man sig fram och lär sig själv. Jag gör alltid mina hemsidor i anteckningar/notepad, det blir bäst då för då kan man göra dom som man vill... :cool:
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 575
Senast: Mineur
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: BornAgain
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp