Hur gör man film?

H

Horserider

Hej alla!
Jag blev plötsligt mycket sugen på att göra en film av foton, och även lägga till någon musik i bakgrunden.
Jag undrar om det är någon som vet hur man gör detta? Behöver man nått speciellt program, och vart får man i så fall tag på det? Finns det något gratis program?

Tack på förhand,
 
Sv: Hur gör man film?

pm'a baka_kun här på buke han kan nog en del om det ;)
 
Sv: Hur gör man film?

evil ne0. iaf

testa att använda windwos moviemaker, och importera bilderna och ge dem tidsspektrum. om inte det ufnakr så försök få tag i en kopia av adobe preimiere (säkerligen svåraste programmet för videoredigering som finns på marknaden, men mest användbara också :/ urk) eller Virtualdub (kosta gratis, www.virtualdub.org).
 
Sv: Hur gör man film?

Ja som Baka_kun säger är nog MovieMaker enklaste alternativet om du har windows. Det är redan installerat, bara att börja.... ;) Du importerar bilderna, sedan klickar du på dem och drar ned dem till "filmremsan" längst ned i fönstret i tur och ordning. Det är ganska intuitivt hur det fungerar. Sen väljer du bara att spara kreationen.


Premiere är tokbra, men har en hög inlärningströskel. Har man inte lekt med något av adobes andra program så kan det nog kännas väldigt jobbigt att börja med just premiere...
 
Sv: Hur gör man film?

*mumla något om premiere, encore, "användbarhet", "genomtänkta program" och skaka lite på huvudet*
 
Sv: Hur gör man film?

Två saker.
Gratis och enkelt.

Båda är varken After Effect eller Premiere
 
Sv: Hur gör man film?

sant. virtualdub är dock det bästa valet skulle ajg tro, om man vill kunna "göra lite mer"
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
271
Senast: sicx
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
701
Senast: Kakis
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp