Hur gör man en sadelbock som liknar den på Hööks?

För snart 2 år sen fick jag problem med ridningen pga höftsmärtor och det visade sig sen att jag har FAI (FeroAcetabularImpingement) vilket är pålagringar i höften som gjort att jag har svårt att sitta i breda sadlar, svårt att sitta upp över huvud taget och lätt får ont av specifikt ridning.

För min rehab behöver jag dels göra rörelseövningar men också mer "ridspecifika" övningar och det har visat sig inte vara det lättaste. Dock har jag kommit på en lösning på problemet och den stavas "de där röda sadelbockarna i plast på Hööks". Efter att snudd på ha fått stalkerstämpel i min närmaste Hööks-butik därför att jag åker dit så ofta och provsitter på sadelbocken så kom jag på att jag ville köpa mig en egen och ha hemma. :idea:

Tyvärr visar det sig då att ett stort stycke röd formgjuten plast skulle kosta nästan niotusen spänn ( :eek: 9000!!! ) och det känns som liiite väl mycket pengar så nu behöver jag ER hjälp!
Alla idéer på vad man kan köpa eller bygga själv istället som man kan sitta på länge och som ger känslan av att sitta brett över en häst mottages med största tacksamhet. Eller om DU kan bygga mig en och jag kan hämta och betala? Jag är absolut villig att "kasta pengar på problemet" det var bara summan ovan som avskräckte mig lite...

Jag vill ju bara bli så frisk så att jag kan rida min häst "som folk" igen.
Någon som har ett tips eller en idé?


Förlåt men hur märkte du dina höft problem?
Hur o var söker man för att få hjälp?
Har jätte ont i höfterna vid ridning. Så ont att jag inte ridit på lång tid. Klarar inre att sitta i sadelstol heller.
Ridit sen -70 talet.
 
På Hogsta ridsport kan man köpa en med inställningsbar bredd. 3000-6000:- sade de att det kostar. Träben och kropp täckt av rött skinn. Snyggaste jag sett hitills.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp