Hur gör ni i hoppningen?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare EmeelieeS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 042
Sv: Hur gör ni i hoppningen?

Är det en lång transportsträcka brukar jag ställa mig i trepunktsits, så hon får öka lite och känna att hon inte är så låst. Men jag sätter mig i god tid innan hindret för att kunna hålla om med skänklarna.

Är det en kort sträcka så sitter jag ner.

Sv: Hur gör ni i hoppningen?

Hej jag undrar bara hur gör ni i hoppningen mellan hinderna står ni upp i sadlen hela tiden eller sitter ni ner i sadlen själv står jag upp i sadlen för att jag tycker det är enklara för min hästa att få mer fart och att det är enklare om hästen skulle hoppa förtidigt skulle man vara med mer än vad man sitter ner..

jag brukar lätta från sadeln så hästen får galoppera lite fritt.. sen sätter jag ihop den innan hindrerna :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 345
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
746
Dressyr Passar på att gnälla lite till om ridhuset. Gick nyss därifrån med första hästen och tänkte gå ner med nästa. Men ångrade mig för det... 2
Svar
30
· Visningar
677
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?