hur gör ni med brodarna???

Sv: hur gör ni med brodarna???

Brodd dygnet runt. Inga skydd i hagen.

Har endast brodd när jag rider. Har då boots på. Vi har ingen risk för fläkskador i våra hagar.

Jag har inte någon av mina hästar broddade varken när jag rider eller när de är ute i hagen..Kommer ju givetvis brodda do när det ligger is i skogen med..Men halblodet vet när han har broddar på sig å då flyger han som någon anann jädra nisse när han ska gå till hagen..hade broddar på honom förra året..Men kom fram till att i år skippar jag det för han får lära sig..:P

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 464
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
470
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka