hur gör ni med era hundar när ni reser bort?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Pia-Moni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 9 399
Sv: hur gör ni med era hundar när ni reser bort?

Statoil o Eurostop brukar ta emot hundar. Krisar det så får hunden sova i bilen.

Okej, fast skulle nog aldrig låta hunden få sova i bilen om det är minus grader ute och det blir kallt. då fryser den ju(värsta fall fryser ihjäl). går väl ann på sommaren på natten. Men då går ju solen upp tidigt och när man hämtar hunden har man kanske en död hund :/ Så det skulle jag aldrig lösa de. då är det ju bättre att man tar med den in på rummet och bo på toaletten där håret inte sätter sig i tyg. och blir städat ordentligt :)

Men om det kommer ngn som är jätteallergisk och ska ha rummet sen?

Hon sover på toan :) där städas de ju ordentligt ochfinns inget som håren sätter sig i :) sen är vi bara där en natt och de städar ju väldigt ordentligt i rummen.

Lite OT,men hur ofta lämnar ni bort era hundar?
Min ena hund bor ju hos mina föräldrar på heltid, men är hos oss när mina föräldrar är borta. Det blir ca 6-8 veckor på året allt som allt.

Min andra hund som bor hemma hos oss är hos mina föräldrar när vi är så borta att vi inte kan ta med henne, och dessutom brukar hon spendera sommaren i Värmland hos "mormor och morfar". Allt som allt blir det nog 3-4 månader i Värmland varje år! :o Oftast större delen av sommaren, och sen någon månad när vi är utomlands och så.

jo fast det är inte så jätte lätt när klockan är mycket att hitta ett hotell. Hittar man ett rum så är det ju ren tur i bland. men som sagt har detta inte hänt många gånger. var med när hon var mindre då vi var tvugna att ta med henne :)

Planera och boka ett rum i förväg då?

Ontopic:
Oftast innebär resa att åka till min eller sambons familj. Åker vi båda så är Sigge alltid med, åker bara en så är han förmodligen hemma med den andra.
Nu ska vi troligen åka utomlands över en långhelg snart och han kommer då få vara hos en kompis som jag umgås mycket med.
Han har som mest varit borta över en natt tidigare och det går jättebra. Han är precis som vanligt, glad och energisk men kan slappna av. Dock är han ofta rätt trött när han kommer hem, har lite väl mycket fokus på kompisens katt.

Det är väldigt sällan vi behöver ha hundvakt över huvud taget, har dock folk som står i kö för att få passa honom :p

Okej, fast skulle nog aldrig låta hunden få sova i bilen om det är minus grader ute och det blir kallt. då fryser den ju(värsta fall fryser ihjäl). går väl ann på sommaren på natten. Men då går ju solen upp tidigt och när man hämtar hunden har man kanske en död hund :/ Så det skulle jag aldrig lösa de. då är det ju bättre att man tar med den in på rummet och bo på toaletten där håret inte sätter sig i tyg. och blir städat ordentligt :)

Självklart kan man bara lämna hunden i bilen när vädret tillåter det oavsett varmt/kallt.

Att smuggla in hundar som bara får vara på toaletten med hänvisning till att där städas ordentligt är en naiv bortförklaring.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 485
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 365
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 852
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka