Hur göra rent en Canon Ixus?

mysboll

Trådstartare
Min syster har en Canon Ixus 95 som det har kommit in något smuts i. Linsen är rengjord men fläcken finns kvar. Finns det något bra och billigt sätt att själv göra rent kompaktkameror? Känns inte riktigt värt att skicka in en kamera som kostar under 2k.

Sv: Hur göra rent en Canon Ixus?

är det fläck på bilderna eller ser du smutset? om det bara är på bilderna kan du nog hälsa din syster att man riktar inte en kamera direkt mot solen.

Det blir en fläck på bilderna. Finns inget synligt damm på linsen vad vi kan se. Ser ut som sensordamm men kan man ens få det i en kompaktkamera?

Vad händer om man riktar den mot solen?

lite samma effekt som man får med ett förstoringsglas mot myror på skolgården, den börjar brinna. troligen därav fläckarna. isf är det ny kamera eller lev med fläckarna som gäller.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 059
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 102
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 878
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka