Hördu...läs om läs rätt!
Nej, du får nog faktiskt besvära dig med att vara lite utförligare om du vill bli tydd annorlunda. Du gör verkligen skillnad på folk och folk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hördu...läs om läs rätt!
Nä nu ger jag upp!!!!Om vi ska vara såna så är det uppenbarligen flera som tolkat dina inlägg på liknande sätt som @Lovisaleonora , så du kanske ska fundera på hur du uttrycker dig?![]()
Ja, det är nog lätt att bli missförstod @tott om du insisterar på att varje inlägg får vara max en mening.Nej, du får nog faktiskt besvära dig med att vara lite utförligare om du vill bli tydd annorlunda. Du gör verkligen skillnad på folk och folk.
Det är ingen jävla skillnad hur många meningar jag skriver i ett inlägg så är kontentan den samma.Ja, det är nog lätt att bli missförstod @tott om du insisterar på att varje inlägg får vara max en mening.
Det är ingen jävla skillnad hur många meningar jag skriver i ett inlägg så är kontentan den samma.
Jag ger upp! Det här är inte roligt mera!
Så, sov gott nu alla mobbare!
Nej, jag ser att du inte förstår. Jag tror inte att det finns något jag kan göra åt det.Sån relation har jag med mina arbetskamrater.
Om man inte kan prata med sin livskamrat vem ska man då prata med?
I nöd och lust, heter det ju.
Jag skulle faktiskt ta illa upp om min partner inte pratade med mig om svåra saker och tvärtom, om inte jag fick det.
Hemma och tillsammans med sin familj är, för mig ett ställe där jag är trygg och där kan kan visa mina känslor och vara om ärlig med mitt mående.
Jag förväntar mig att min partner stöttar mig och tvärtom.
Människan är väl ingen jävla robot.
Man kan väl inte vara perfekt hela tiden?
Jag förstår faktiskt inte.![]()
Haha, du ska snacka personangrepp..du som påstår att alla som en gång däckat av alkohol är potentiella våldsmän/kvinnor. Snacka om personangrepp på en större del av befolkningen.OK, verkligen trevligt. Inte alls. Nära nog personangrepp.
Haha, du ska snacka personangrepp..du som påstår att alla som en gång däckat av alkohol är potentiella våldsmän/kvinnor. Snacka om personangrepp på en större del av befolkningen.
Skitsnack, det stod så. Sen kan du tolka det som du vill. Man skriver inte sånt. Det går inte att dra den liknelsen med varandra.Så tolkade inte jag det. Jag tolkade det som en liknelse. Dvs, att inte samma person som dricker är den som slåss. Utan att "överträdelsen" skulle kunna liknas vid att slå för första gången.
Oj, jag tror du missförstått rätt rejält.Haha, du ska snacka personangrepp..du som påstår att alla som en gång däckat av alkohol är potentiella våldsmän/kvinnor. Snacka om personangrepp på en större del av befolkningen.
Det beror väl helt på vad man skriver? Om jag skriver "du tycker ju att svar i du-form är personangrepp" så är ju inte det ett personangrepp. Det är bara en tolkning av vad du skrev.Är inte svar i du-form lika med personangrepp?
Det stod så bokstavligt. Nej jag missförstår inte. Det var en ren liknelse. Sen som sagt, man tolkar saker som man vill, du vill inte att hon ska ha skrivit så och därför tolkar du det inte så. Så enkelt är det. Du ska inte komma och säga hur jag ska tolka ett inlägg som slog hårt mot mig.Oj, jag tror du missförstått rätt rejält.
Så skrev @LovisaleonoraByt alkohol mot en bra smäll på käften. Fortfarande lika accepterat? Känslokall och hård som inte accepterar och går vidare?
Skitsnack, det stod så. Sen kan du tolka det som du vill. Man skriver inte sånt. Det går inte att dra den liknelsen med varandra.
Det stod så bokstavligt. Nej jag missförstår inte. Det var en ren liknelse. Sen som sagt, man tolkar saker som man vill, du vill inte att hon ska ha skrivit så och därför tolkar du det inte så. Så enkelt är det. Du ska inte komma och säga hur jag ska tolka ett inlägg som slog hårt mot mig.
Det är en liknelse som inte överhuvudtaget ska göras på något sätt. Som om jag skulle acceptera våld bara för att jag inte dumpar någon som druckit för mycket en gång.Det är en liknelse. INTE att säga att folks om dricker är potentiella våldsverkare. Läs om, läs rätt.
Vi som levt med missbrukare kanske inte håller med dig.Det är en liknelse som inte överhuvudtaget ska göras på något sätt. Som om jag skulle acceptera våld bara för att jag inte dumpar någon som druckit för mycket en gång.
Det går lätt att tolka att man bör fly från den som däckar pga att det är lika illa som våld. Det är inte samma sak. Det är en dum jämförelse på alla sätt.
Faktiskt, annars drar man inte den jämförelsen om man inte ser det på samma sätt. Då anser man ju att den som kan dricka sig däckad är farlig.Ja och en liknelse är fortfarande INTE att säga att folk som dricker misshandlar. Oavsett hur du tar åt dig. Det är nog snarare du som vill att det ska nåt annat än det som faktiskt står.
Nej.Faktiskt, annars drar man inte den jämförelsen om man inte ser det på samma sätt. Då anser man ju att den som kan dricka sig däckad är farlig.