ako
Trådstartare
Hönsmamma, jag vet... Ludvig är nu ett år o en go o glad grabb som är ungefär lika mycket med mig o med sin pappa. Vi delat på föräldraledigheten den här terminen. Det går helt OK för pappa att lägga honom, men om han vaknar innan jag kommit hem (jag är ridlärare och jobbar till sent på kvällen två ggr i veckan) så blir han jätteledsen o somnar inte om förrän jag kommer hem. Bara mamma som gäller då, helt enkelt.
Hur som helst, om fyra veckor är det ju Globen Horse Show. Vi får som tradition resan dit o inträde etc på fredagen, då det är Ridinstruktörernas Dag, i julklapp av jobbet. Det brukar vara jättekul, inte minst att träffa kollegor ur alla landets hörn, o självklart är det ju alltid kul matt se bra ridning o alla kul prylar på mässan
Planen är dessutom att jag ska sova över hos en gammal studiekompis som jag inte träffat på länge o det vore verkligen roligt att ses.
Dock känns det inte roligt att veta att ettåringen hemma kommer att vara otröstlig...
Hur hade ni gjort? Å ena sidan kan man ju tycka att han faktiskt vid ett års ålder ska kunna sova med vilken som helst av sina föräldrar (o pappa är en mkt närvarande pappa som på dagtid dyger precis lika bra som jag), å andra sidan känns det taskigt att åka när jag vet att det trolien kommer att resultera i en förtvivlad liten.
Sambon tycker jag ska åka, men konstaterar även han att det nog blir jobbigt.
Tackar på förhand för synpunkter o tankar :
Hur som helst, om fyra veckor är det ju Globen Horse Show. Vi får som tradition resan dit o inträde etc på fredagen, då det är Ridinstruktörernas Dag, i julklapp av jobbet. Det brukar vara jättekul, inte minst att träffa kollegor ur alla landets hörn, o självklart är det ju alltid kul matt se bra ridning o alla kul prylar på mässan
Dock känns det inte roligt att veta att ettåringen hemma kommer att vara otröstlig...
Hur hade ni gjort? Å ena sidan kan man ju tycka att han faktiskt vid ett års ålder ska kunna sova med vilken som helst av sina föräldrar (o pappa är en mkt närvarande pappa som på dagtid dyger precis lika bra som jag), å andra sidan känns det taskigt att åka när jag vet att det trolien kommer att resultera i en förtvivlad liten.
Sambon tycker jag ska åka, men konstaterar även han att det nog blir jobbigt.
Tackar på förhand för synpunkter o tankar :