Hur hade ni gjort?!

Sv: Hur hade ni gjort?!

Om ettan nu är så pass "småknackig" men går fint normalt utan smärta, skulle jag försöka hitta en medryttare eller fodervärd till honom. Du har rätt, det känns svårt att sälja en sådan häst. Duktiga hopphästar är det dock ont om på fodervärdsmarknaden så jag tror nästan att du kan välja och vraka mellan kandidaterna. Står du i ett större stall? Det bästa vore ju om fodervärden kunde ta över stallplatsen - då kan ni ju föra en daglig dialog om vad som funkar och vad som inte funkar, och du kan bidra med dina erfarenheter till att hålla hästen glad och hållbar.
 
Sv: Hur hade ni gjort?!

Åk till en osteopat med häst nr 1. Det låter mer som om det sitter i musklerna mer än i led och skelett Ofta beror ojämnheter på muskelbristningar, trasiga muskler och låsningar. Detta är inte alltid vets område.

Hur är han när hovslagaren är där? Svår att lyfta bak på något ben. Uppfattas han som stel?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 827
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp