Hur hålla sig vaken när man är trött?

För mig funkar det att ha låg temp i bilen (så att jag nästan småfryser) och se till att hålla en jämn nivå på blodsockret under natten. Många mellanmål, mestadels frukt, dricker te i pauserna. Nåt smått att tugga på i bilen vid behov och gärna nåt intressant att höra på i radion. Jobbar 21-07, mycket körning men oftast inte så jättelånga sträckor i taget så det hjälper ju också en del. :)
 
När man knaprar morötter är det svårt att somna, det knastrar så i huvudet! :D
Att ta av sig ena skon är också ett bra knep, då funderar hjärnan på varför det känns konstigt.

Har du blivit bättre på att gå och lägga dig i tid kommer du säkert inte att ha några problem med de här turerna.
Försök lägga dig tidigare några kvällar före också, så att du inte blir stressad över det och inte kan somna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 317
Senast: Murphy
·
Kropp & Själ Jag funderade på skapa anonym kontot, men hoppar det. Men iallafalll.. Har sen några månader tillbaka, att jag känner annorlunda...
2
Svar
28
· Visningar
2 662
Senast: Cilla
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 712
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp