Hur håller ni dom vita ridbyxorna så rena?

Sofie_B

Trådstartare
Något som alltid förundrar mig när jag är ute på tävling är hur alla andra kan ha så vita ridbyxor när mina direkt blir smutsiga. Jag gör alltid så att jag borstar och knoppar, sätter på skydden. Går sedan och byter om till vita ridbyxor, skjorta och kavaj. Går tillbaks, sadlar och tränsar. När jag sitter av första hästen är dom smutsiga.

Så kollar jag på någon annan ryttare (linda heed är ett bra exempel, hon brukar rida väldigt många hästar på en dag) och då är ridbyxorna jättevita även sent på dagen! Visst, hon fixar ju inte med hästarna själv, men det gör ju jag knappt efter det att jag har bytt om heller. Har dom flera par ridbyxor som dom byter mellan varje dag (alltså inte ett par/dag utan flera par/dag) eller är dom bara väldigt duktiga på att hålla dom rena?

Sv: Hur håller ni dom vita ridbyxorna så rena?

Jag gör så att jag har överdragsbyxor på fram tills att hästen är helt klar sen går min pappa med henne så länge medans jag drar av mig byxorna och tar på mig kavajen

Sv: Hur håller ni dom vita ridbyxorna så rena?

Innan lyckades jag aldrig hålla min ridbyxor vita, men nu så har jag överdragsbyxorna på tills jag ska hoppa upp, sen innan jag gör iordning hästen efter ritten så åker överdragsbyxorna på igen.
Så numera är även mina ridbyxor rätt rena. :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 863
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 911
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 219
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet