Mirre
Trådstartare
Sv: Hur hantera trotsen?
Hur gör ni vid matlagningen?
Isak vill alltid bäras när jag ställer mig vid spisen, det är daglig standard numer. Tar jag inte upp honom då skriker och grinar han, knuffas och tränger sig mellan mig och spisen för att komma upp. Likadant varenda dag
För det mesta lyckas pojkvännen distrahera honom under tiden med lek men inte alltid. Vill inte ha honom bland heta plattor och vassa knivar och har heller ingen möjlighet att bära honom samtidigt som jag lagar mat. (svårt och skära lök med en hand tex) Tips någon?
Så gör jag också, äter vi smörgås och han gröt tex så får han också en macka trots att jag vet att det mesta hamnar på golvet. Men annars blir det skrik och yl för att få det vi äter. Dock blir det ingen ny om man kastar bort den man har.Jag tycker att man kan kosta på sig genvägar! Jag kokar tex ett ägg till min 1,5-åring till frukost för att jag vet att han blir avundsjuk och börjar yla när jag äter mitt ägg, trots att han egentligen mest tar två munsbitar av det och börjar gegga med resten. Det blir helt enkelt en lugnare frukost om han får sitt ägg och jag tycker inte att det är nån principfråga värd att ta strid om, även om det känns lite onödigt.
Hur gör ni vid matlagningen?
Isak vill alltid bäras när jag ställer mig vid spisen, det är daglig standard numer. Tar jag inte upp honom då skriker och grinar han, knuffas och tränger sig mellan mig och spisen för att komma upp. Likadant varenda dag
För det mesta lyckas pojkvännen distrahera honom under tiden med lek men inte alltid. Vill inte ha honom bland heta plattor och vassa knivar och har heller ingen möjlighet att bära honom samtidigt som jag lagar mat. (svårt och skära lök med en hand tex) Tips någon?