Hur hinner ni????

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallotten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 215
M

mallotten

Ja ni som både jobbar har hund å häst, sj jobbar ja "bara" 75% å har mina vovvar hos dagmatte, när ja hämtar dom vill ja ju inte bara dumpa dom hemma för att sen åka å rida så de har resulterat i att ja lånat ut min häst på foder :cry: Jag får inte ha hundarna me mig i manegen eller ut då vi rider i tätbebyggt område, som sagt hur pusslar ni ihop detta?? Ja ska ha min häst 4 ggr per vecka from augusti så ja behöver lite tips :bump: i värsta fall säljer ja hästen....

Sv: Hur hinner ni????

I manegen förstår jag att hundarna inte får vara, men det borde ju gå att ställa hästen någonstans där du inte behöver rida i tättbebyggt område, alt om detta är en kort bil leda hästen och ha hd kopplade...
Medan du rider i manegen kanske hundarna kan vara i boxen?

Min hund fick vara i boxen om jag red i ridhuset, red jag ut följde han med och medan jag gjorde stallsysslorna var han med mig.

Nu sålde jag min häst i våras då jag ej hade råd och tid längre...
Ifs är jag studen men läser till veterinär så det tar iaf 1,5 haltid att klara studierna...

Men i två år fick jag det att fungera. Hästen fick nöja sig med att bli riden ca 4 dagar i veckan och hunden fick nöja sig med stallvistelse och ridturer de dagarna, och få lite mer mental träning övriga dar...

Fast det troliga är väl att de flesta inte hyr ridhuset själv, utan rider där tillsammans med andra?

Som t.ex. på anlägningen där jag hade min häst, det var en ridskola där man fick rida i ridhuset under de timmar det inte var lektion. Och då var det ju öppet för alla.

Jo de finns väll andra stall såklart men ja e så nöjd me mina stall kompisar så de skulle kännas konstigt att flytta, men visst ja kanske skulle kunna låna en box i tävlingsstallet på klubben medans ja rider ska prata me dom :laugh:

Inte vara med i manegen? Om jag hyr ridhuset en halvtimme själv, då ska väl dom ge tusan i om hundarna är med?

Jag har manege kort på ridskolan eftersom ja står 200 m bort, jag har haft hunden me någon gång men då har folk blivit as sura :confused: å hyra hela manegen sj kostar sjukt mycke pengar, längtar te den dagen ja har pengar att bygga mitt eget stall

Jobbar hemifrån för det mesta och har alltså hundarna som vanligt ute/inne som de behagar för det mesta. När jag hade hästarna, så såg jag till att det fanns tid till dem också. Har sina fördelar att styra sina dagar helt på egen hand ;)

Min hund är antingen hemma med sambon eller så får han sitta i bilen medan jag rider. Har grindar så att bakluckan kan vara öppen. Medan jag pysslar i stallet och så så är han lös och går omkring och skrotar på stallplanen eller i skogen bakom samt retar hästarna i hagen :) När jag ändå är påklädd och ute brukar jag passa på att aktivera hunden också. Lite lydnad, godisletning, apportering eller en promenad klämmer man lätt in, lite är bättre än ingenting. Hunden är numera van vid korta men intensiva pass och är fullt nöjd med det.

Jobbar hemifrån för det mesta och har alltså hundarna som vanligt ute/inne som de behagar för det mesta. När jag hade hästarna, så såg jag till att det fanns tid till dem också. Har sina fördelar att styra sina dagar helt på egen hand ;)

Ja de hade ju varit helt underbart att styra sina dagar själv :) tyvärr har ja inte den lyxen, å ja vet inte om ja hade kunnat slappna av me hundarna i stallet är ju somsagt tätbebyggt område massa hundrädda människor å sura gamla tanter, har haft dom uppbundna i stall dörren men då skakar mastiffen :cool: å han är extremt häst rädd :rofl: trots att han har varit me sen valpstadiet, ja får försöka pussla ihop detta te hösten å försöka rida på kvällen när gubben e hemma, risk för att man får rida mitt i natten då lektionerna börjar kl 16 å 17 uch va ja gnäller :grin: får försöka fixa detta ja älskar ju att rida

Jag arbetar numera heltid och sambon blev arbetslös för en vecka sedan precis lagom tills vi fick vår andra hund.

Jag har just nu hästen på bete men har själv funderat på hur jag ska hinna med allting när han ska hem i spetember.

Jag har haft funderingar dels på att sälja hästen eller ha ut honom på foder. Men jag vill inte detta. Jag älskar att vara i stallet och jag älskar min häst.

Men så samtidigt så vill jag tävla och träna hund så mycket jag kan så det är himla svårt det här.

Jag får se hur jag gör till hösten.

Jag jobbar heltid,från kl 5-14,varje vardag!

När jag kommer hem får hunden en snabbrast,jag äter lite,sen tar vi stallet,antingen ridtur eller en häst/hund-prom,hunden är oftast med till stallet! Eller går ut till stallet,pysslar,fixar men ej rider,sen går vi hem!

Vissa dagar inget stall,då tar dottern ellr medryttaren!

Dom dagar jag ej har stallet,så fixar jag lite hemma/storhandlar/tvättar!

Nu har jag pållen på lösdrift,så jag har inga mockningar eller fodringar!

Min valp är med mig i stallet var och varannan dag, just av den anledningen att jag inte bara vill lämna henne efter jobbet då hon har varit hos dag-matten. Vill ju att hon ska spedera resten av dagen med mig (eller sambon, förvisso :p).

Men kan du inte stänga in hundarna i en box, sadel- eller foderkammare? Eller i bilen kanske?
Min valp är helst i bilen eftersom hon trivs så himla bra, men är det för varmt så får hon vara i stallet. Det är ju så pass kort stund det rör sig om egentligen som man rider och hunden (-arna) behöver vara själv.

När jag inskaffade min valp så hade jag oxå lite snärjigt med att hinna med. Jobbade fm, em och sen en ledigvecka, men pratade med min chef och fick byta till att jobba ständig natt(jobbar sju, ledig sju). Till saken hör, att jag är en människa som behöver rätt lite sömn, så nu jobbar jag när alla sover å har massor med tid på dagarna, att hinna med både häst och hund.

Jag är ju i stallet 3 timmar per dag när ja har hästen så stänga in dom i bilen känns ju sådär :cry: antingen för varmt eller så e de för kallt, ja funderar å funderar hur ja ska göra, ja vill ju hinna me träna me vovvarna å umgås me min sambo å kompisar, skulle nog behöva fler timmar på mitt dygn..

Antingen är hundarna med på jobbet eller så är de hos dagmatte om jag jobbar sent. Är de med på jobbet gör jag i stort sett inte så mycket mer med dem på dagen, för de brukar vara trötta då. Är de hos dagmatte är de med i stallet sen (sitter i sadelkammaren elelr i boxen medans jag rider) sen lägger vi spår eller tränar lite i paddocken innan vi åker hem :) Sen prommenader givitvis.

Ja har bestämt att ja ska göra ett försök te hösten, funkar de inte så får ja sälja hästen...

Ska tillägga att jag inte rider alla dagar. Han står en elelr två dagar /vecka, sen har jag hjälp en dag :)

Jag hade inte tid med att jobba fulltid, ha häst och hund så jag fick helt enkelt välja bort något, och det blev hästen

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 458
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 112
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 151
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka