Bukefalos 28 år!

Hur hitta bostad i Lund???

Någon som hyr av Akelius? Hur mycket pengar har ni haft insatta på Akelius Spar för att få lgh i Lund?
Jag gjorde det (för typ 10 år sen). Satte in 1000 kr. Fick första lägenheten jag tittade på och det var i det huset jag mest önskade att bo i. En kompis satte in 1000 kr och sökte i Malmö, efter insättningen fick han massor med visningar och en lägenhet rätt kvickt.
 
Jag gjorde det (för typ 10 år sen). Satte in 1000 kr. Fick första lägenheten jag tittade på och det var i det huset jag mest önskade att bo i. En kompis satte in 1000 kr och sökte i Malmö, efter insättningen fick han massor med visningar och en lägenhet rätt kvickt.
Ok, det låter ju ändå bra ;) Eftersom jag har ett sparande där till en resa till jul så har jag fått ihop en slant, men ingen direkt förmögenhet. Får hoppas att det kan räcka till en lgh!
 
Ok, det låter ju ändå bra ;) Eftersom jag har ett sparande där till en resa till jul så har jag fått ihop en slant, men ingen direkt förmögenhet. Får hoppas att det kan räcka till en lgh!
Lycka till! Lägenheten jag fick i Lund omvandlades senare till bostadsrätt och gav en rejäl vinst vid försäljning. Så för mig var den 1000-lappen väl investerad :D
 
Ok, det låter ju ändå bra ;) Eftersom jag har ett sparande där till en resa till jul så har jag fått ihop en slant, men ingen direkt förmögenhet. Får hoppas att det kan räcka till en lgh!

Jag vet att Akelius spar inte haft någon statlig insättningsgaranti innan. Om det inte ändrats så kanske man inte vill ha några stora summor där om man inte är riskbenägen.
 
Jag vet att Akelius spar inte haft någon statlig insättningsgaranti innan. Om det inte ändrats så kanske man inte vill ha några stora summor där om man inte är riskbenägen.
Lite riskbenägen får man nog vara när man sparar pengar där :p. Verkar inte finnas så mkt säkerhet.
 
Det har varit lite diskussioner om dåligt byggda hus med läckage och köldbryggor. Så uppvärmningskostnaden kanske inte alls är liten.
Jo jag vet att det har varit det. Lägg på att lägenheterna är stora många kvadrat och i bland högt i tak. Men har varit i 4-5 olika lägenheter Ingen ser likadan ut så otroligt svårt att säga. Sen kan man ju undra hur mycket snack och gnäll det är också. Jag är detta område ganska. regelbundet då jag har vänner som bott där över 5 år. Men lite av poängen är fortfarande att lägenheterna är lätt tillgängligare än många andra. Så kanske lättare om man nu måste flytta eller flyttar från annan stad att hamna där först och sen leta sig vidare. Försöker knappast lura någon att sälja lyx lägenheter.
 
Min unge flyttar förhoppningsvis till Lund i början av 2015.
Kan han redan nu börja leta efter hyreslägenhet?
 
Min unge flyttar förhoppningsvis till Lund i början av 2015.
Kan han redan nu börja leta efter hyreslägenhet?
Det kan han absolut! Nu var det ett tag sedan jag var student, men kolla om han kan ställa sig i kö hos AF bostäder redan nu (studentbostäder). De allra flesta får boende genom andrahandskontrakt eller inneboende i början, och problemet där är väl att de flesta vill ha någon som flyttar in så snart som möjligt. Men det skadar ju inte att sondera terrängen lite.
 
Jo jag vet att det har varit det. Lägg på att lägenheterna är stora många kvadrat och i bland högt i tak. Men har varit i 4-5 olika lägenheter Ingen ser likadan ut så otroligt svårt att säga. Sen kan man ju undra hur mycket snack och gnäll det är också. Jag är detta område ganska. regelbundet då jag har vänner som bott där över 5 år. Men lite av poängen är fortfarande att lägenheterna är lätt tillgängligare än många andra. Så kanske lättare om man nu måste flytta eller flyttar från annan stad att hamna där först och sen leta sig vidare. Försöker knappast lura någon att sälja lyx lägenheter.

Vad jag menar är när man jämför kallhyra med varmhyra så kan det bli fel om man tror att värmekostnaden är liten. Det måste den inte alls vara.
 
Åhhh, har fått visningserbjudande på en lgh hos Akelius nu! Har så klart tackat ja, så det är bara att hålla alla tummar nu att det är just JAG som får den! Men vad jobbigt att vänta så många dagar innan jag får reda på det! Jag kommer verkligen att bli sjukt besviken om jag inte får den :banghead:. Vet att jag kanske ska spana efter en plan B :p.
 
Åhhh, har fått visningserbjudande på en lgh hos Akelius nu! Har så klart tackat ja, så det är bara att hålla alla tummar nu att det är just JAG som får den! Men vad jobbigt att vänta så många dagar innan jag får reda på det! Jag kommer verkligen att bli sjukt besviken om jag inte får den :banghead:. Vet att jag kanske ska spana efter en plan B :p.
Spännande! Var ligger den, och när ska du på visning?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 657
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 526
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 182
Senast: MiaMia
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp