Bukefalos 28 år!

Hur hitta en bra tränare

bella99

Trådstartare
Jag har för en tid funderat på att börja träna igen för tränare med min häst. Problemet är att jag har haft svårt att hitta en tränare. Helst skulle jag vilja ha en tränare som kan variera mellan både enklare hoppning och dressyr. Vill helst träna enskilt för har lite svårt att ha en fast tid i vekcan vlket det ofta är m grupper. Jag skulle behöva tips på hur man kan hitta en bra tränare (i helsingborgstrakten), kan tillägga att för mig är träning främst för att utvecklas är inte tävlingsintresserad. Hur har ni hittat era tränare?
 
Sv: Hur hitta en bra tränare

Ett tips är att kolla runt på olika ridskolor i trakten och se vilka tränare som finns där. Ofta så finns information om olika grupper på hemsidorna. Du kan göra som jag, ringa till den tränaren du är intresserad av och fråga om h*n kan tänka sig ge privatlektioner någon gång i veckan. För många tränare brukar det gå bra, (beroende på hur populära de är).
 
Sv: Hur hitta en bra tränare

Jag red för en del år sedan för en hippolog, då både hoppade och red vi dressyr. Vi bestämde tid från gång till gång eftersom jag jobbade schema. Nu tränar jag bara dressyr och brukar också rida på olika tider. Funkar bra när man tränar ensam, svårare i grupp. Kolla vem som undervisar på ridskolan och vad den har för utbildning, kanske går det att rida för någon där?
 
Sv: Hur hitta en bra tränare

Tack för tipsen. Ska kolla lite med närliggande ridskolor, har inte själv ridit på någon ridskola här så jag känner inte till dem så väl.
 
Sv: Hur hitta en bra tränare

sätt ut annons på buke, jag fick massa svar, eller sök runt bland olika stall i din närhet!
 
Sv: Hur hitta en bra tränare

Mitt bästa tips är att höra med någon kunnig bekant som du tycker har en bra hästhantering och ridning själv, den personen kanske undervisar också. De som jag fått hjälp av på det sättet tycker jag har varit mkt bättre än "riktiga tränare". Jag tycker jag har fått en bättre dialog och förståelse för just min häst. Men jag har ju inte heller ridit för sååå många heller.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 114
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
931
Senast: Gulis
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp