Hur hittade du din häst?

Historien bakom vår senast köpta ponny (den på profil bilden)kan ses som lite rolig, när skulle ner till skåne år 2016 så bad mamma mig att ta med ridkläder, jag ifrågasatte inte utan packade glatt ner mina ridkläder. Under Söndagen så hittade hon en till ponny som verkade interessant, annonsen hade legat ute i ca 20 min när mamma svarade på den. Under tisdagen skulle vi åka på ”äventyr” så vi åkte till blekinge och mamma berättade i bilen att hon hade hittat två c-ponnysar som kunde passa mig, den ena som stog på Öland om jag inte missminner mig trodde ägaren skulle bli för het så de rekomenderade oss att provrida en utav deras D-ponnyer.

Men Mamma tackade nej, då vi redan ägde två fina D-ponnys. Och den andra hon hade hittat var en isabell som tävlat med bra resultat t.o.m LB plus. När vi kom fram fick jag göra iordning henne med hjälp utav förra ägaren. Och gick sedan ner till deras ridbana. När jag börjar trava så är hon halt och Mamma (aka veterinär) frågar ifall hon var halt igår, nej, vi var och tävlade igår får vi till svar. Mamma kommer då ihåg när hennes storhäst var och tävlade och underlaget sög fast så att storhästen sträckte sig, och trodde då att ponnyn skulle värma ur. Vi provred iallafall och fick skutta ca 40-50 cm.

I bilen hem är jag väldigt osäker men bestämmer mig endå för att jag gillade henne. Dagen hon skulle besikias var jag jättenervös men hon gick igenom och nu kan jag inte tänka mig att jag kunde haft någon bättre läromästare! Nu var min bibel klar!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 925
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 003
Senast: Mabuse
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 474
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 378
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp