Hur hittar man nya vänner som vuxen.

BaconBob

Trådstartare
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?
 
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?

Här på buke;) vart bor du?
Man kanske kan bli med i nån syjunta eller annan aktivitet, finns ju även gruppresor man kan åka på ut i världen, där lär man ofta känna folk och har upplevt att många åker ensamma på sådana resor:)
 
Föreningar?
kurser?
Här på buke?
Grupper på Facebook - antingen att du gr med i en grupp för ett fritidsintresse du har. Men det finns också grupper för folk som söker tex vänner
 
Har samma problem, skulle gärna vilja ha fler vänner. Verkar dessutom bo i en del av småland där det inte finns så mycket folk. Jag har mina hästar hemma så därför träffar jag ingen genom dom direkt, men har haft en medryttare förra året som nu blivit en ny vän vilket jag är jätteglad för.

Har försökt aktivt att hitta grupper på facebook osv men det är sällan folk bor där jag bor och även om det är trevligt med vänner långt borta också så är det just vänner inom 3-4 mil som jag hade velat ha fler av så man kan åka och ta en fika eller liknande.
 
Jag har träffat två nya vänner via min blogg i höst. Eller tre, men den tredje bor långt bort :p
Vi har helt enkelt kommenterat i varandrats bloggar ett tag och sen träffats, typ :D
Jag behövde också nya vänner så frågade typ om vi skulle ses.. ;) och det ville de :)
 
Här på buke;) vart bor du?
Man kanske kan bli med i nån syjunta eller annan aktivitet, finns ju även gruppresor man kan åka på ut i världen, där lär man ofta känna folk och har upplevt att många åker ensamma på sådana resor:)
OK, åker många ensamma på sådanna resor? jag har haft föreställningen att det bara är par/vänner som åker.

Testade en matlagningskurs, tja 3 par som var vänner 60+ och jag på den kursen, det gav inte så mycket och det är väldigt få kurser som jag hittat här som är av intresse, att gå samma matlagningskurs igen med hopp om lite roligare deltagare känns inte helt 100. :p

Bor för övrigt i VästSverige är ca 40, och har inte skaffat 38 katter (än.. är kattlös ;) )
Är enligt mig själv ganska trevlig (de här på Buke som jag träffat får hojta till om den beskrivningen inte stämmer), lite blyg vid nya bekantskaper, har inga problem att prata med folk men är inte den som går framtill okända och startar ett samtal.
Har lite rå/sarkastisk humor och är inte alltid så "fin i kanten", och gillar inte att dansa.
 
Jag har fått för mig att folk dels åker ensamma på resor, vet några i alla fall som gjort det:) men fortsätt, finns väl fler saker än matlagningskurs? Bara fantasin sätter gränser:) tvinga iväg dig på en buggkurs;) sitta hemma funkar sällan, nya vänner brukar inte knacka på dörren:) börja med hästar igen?
 
Jag har fått för mig att folk dels åker ensamma på resor, vet några i alla fall som gjort det:) men fortsätt, finns väl fler saker än matlagningskurs? Bara fantasin sätter gränser:) tvinga iväg dig på en buggkurs;) sitta hemma funkar sällan, nya vänner brukar inte knacka på dörren:) börja med hästar igen?

Du tar upp ett stort problem här nu, fantasin, den känns helt obefintlig.. tips mottages tacksamt även om jag fått några reda.

Efter ha hållit på med hästar 35 så känner jag mig klar med dem, det lockar inte alls längre (möjligtvis ut en tur i skogen en fin höst dag men det är allt).

Buggkurs.. nä så elak vill jag inte vara mot någon annan som skulle behöva dansa med mig. (ingen taktkänsla och kordinationsförmåga när det gäller dans). :)

Det kanske kan tyckas att jag dissar alla förslag men det är inte så, lovar att jag läser och begrundar, vem vet jag kanske ändrar mig stampar ihjäl någon på dansgolvet (kan man bli portad efter en lektion???)

Att ingen kommer och ringer på dörren (eller telefonen) är jag tyvärr mer än väl medveten om, varken nya eller gamla vänner, så det väl därför känner att jag verkligen måste ta tag i det, för så här vill jag verkligen inte ha det längre, ett första steg är att be om råd här, sen byggdes inte Rom på en dag men någonstans måste jag börja.
 
Buke är ett bra förslag, jag har träffat många nu nä jag börjat läsa igen. Kanske gå en kurs av nåt slag och möta likasinnade?
 
Du tar upp ett stort problem här nu, fantasin, den känns helt obefintlig.. tips mottages tacksamt även om jag fått några reda.

Efter ha hållit på med hästar 35 så känner jag mig klar med dem, det lockar inte alls längre (möjligtvis ut en tur i skogen en fin höst dag men det är allt).

Buggkurs.. nä så elak vill jag inte vara mot någon annan som skulle behöva dansa med mig. (ingen taktkänsla och kordinationsförmåga när det gäller dans). :)

Det kanske kan tyckas att jag dissar alla förslag men det är inte så, lovar att jag läser och begrundar, vem vet jag kanske ändrar mig stampar ihjäl någon på dansgolvet (kan man bli portad efter en lektion???)

Att ingen kommer och ringer på dörren (eller telefonen) är jag tyvärr mer än väl medveten om, varken nya eller gamla vänner, så det väl därför känner att jag verkligen måste ta tag i det, för så här vill jag verkligen inte ha det längre, ett första steg är att be om råd här, sen byggdes inte Rom på en dag men någonstans måste jag börja.

Men någon annan kurs då? Eller förening? För det du är intresserad av?
Tänk såhär- du kan träffa vänner överallt där det finns människor. Föreningar etc är lätt för då är det naturligt att du pratar med folk.
Grupper på Facebook också.
 
Men någon annan kurs då? Eller förening? För det du är intresserad av?
Tänk såhär- du kan träffa vänner överallt där det finns människor. Föreningar etc är lätt för då är det naturligt att du pratar med folk.
Grupper på Facebook också.
Har funderat på det här med föreningar, men jag kommer på mest föreningar kopplat inom sport och eftersom jag inte är det minsta sportintresserad, ge mig gärna förslag på andra sorters föreningar, det står verkligen still i hjärnan. (inga religösa kopplingar då jag inte är troende heller).
 
Om resor så åkte en av mina kollegor på en gruppresa med ett företag som specifikt inriktar sig på att göra gruppresor för ensamresenärer. Det kanske till och med hette Singelresor.
 
Har funderat på det här med föreningar, men jag kommer på mest föreningar kopplat inom sport och eftersom jag inte är det minsta sportintresserad, ge mig gärna förslag på andra sorters föreningar, det står verkligen still i hjärnan. (inga religösa kopplingar då jag inte är troende heller).
Friluftsfrämjandet?
 
Har funderat på det här med föreningar, men jag kommer på mest föreningar kopplat inom sport och eftersom jag inte är det minsta sportintresserad, ge mig gärna förslag på andra sorters föreningar, det står verkligen still i hjärnan. (inga religösa kopplingar då jag inte är troende heller).

Men vad är du intresserad av?
Det beror ju helt på vad som finns där du bor också.
Du kan väl söka på nätet tex kommunens hemsida eller söka på föreningar och din ort.
 
Citypolarna är ett bra alternativ om du bor nära en större stad www.citypolarna.se där kan du hänga med på andras aktiviteter och lägga upp egna.

Eller ta upp hästarna igen att börja på ridskola i en vuxengrupp kan vara väldigt trevligt.
 
Ibland får man utmana ödet med tex buggkurs eller jobba ideelt på katthem, med utsatta kvinnor, flyktingar osv! Finns ju föreningar inom allt, trädgård tex:)
 
Forum (buke och familjeliv har funkat för mig :up:) samt diverse facebookgrupper. Jag vet tex de som träffat nya vänner genom köpochsälj-grupper på FB... Kanske inget man räknat med när man börjar rensa huset... :D
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: astronaut
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
913
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp