Hur hittar man nya vänner som vuxen.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?

Jobbet har funkat för mig :angel: Ett tips jag har av egen erfarenhet är att göra vad som är tvärtemot dig.

Många av mina vänner har jag hittat genom att just testa något nytt. Tex en arbetskollega frågade mig för några år sen om jag ville med ut och bugga en helg. Jag kan inte bugga, saknar totalt taktkänsla och helt ointresserad men jag hängde på. Idag är hon en av mina närmaste vänner. En annan av mina närmaste vänner hittade mig i en raggarbil, hon försökte pratar raggarbilar medan jag körde ekipaget. Jag är helt ointresserad av bilar men nånstans tyckte hon att jag skulle lära mig så hon bjöd in sig själv på kaffe. Kan kanske vara 5 år sen, jag kan inget om bilar och hon har gett upp sitt bilprat men vi hittade med tiden gemensamma intressen.
 
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?

Det är klart att man som par kanske umgås med andra par en del. Men är man kompis med någon så brukar iaf jag och mina vänner se till att bjuda in de av oss som är singlar med. Kanske inte på allt iom att man ibland kanske bara umgås med just någon, oaavsett om den är singel eller det är ett par. Men iaf så pass att ingen känner sig exkluderad eller blir ensam.
Jag och många av mina vänner förstår inte det där med att par bara kan umgås med par eller singlar bara med singlar.

Ang att träffa nya vänner som vuxen tror jag man får våga bjuda till lite själv.
Man får bjuda in andra eller fråga om man får hänga på. Klickar man så brukar man bli bjuden i sin tur.

Man kan hitta nytt folk antingen genom befintliga vänner. Jag sammanför gärna de av mina vänner jag tror kan ha utbyte av varann. Så är många av mina vänner med.

Eller så träffar man folk genom jobb eller hobbys etc.
Vill man testa någon grej, gå och se ngt etc: bjud med andra!

Jag tycker heller inte man behöver vara rädd för att göra saker själv. Är man bara lite öppen brukar man ofta träffa folk att hänga med.
Jag var utomlands med familj och vänner nyligen, stort gäng. På ett ställe vi var ville vi alla göra lite olika saker. Iom att vi inte ville att någon skulle behöva missa ngt så valde vi då att dela oss. Jag åkte då ensam på en heldagsgrej med folk jag inte kände. Det var i stort sett ingen i min ålder(eller i närheten) och ingen från Sverige(eller norra europa).
Men jag hade skitkul med de jag åkte med.
Jag hamnar ofta i grupper av folk som känner varann där jag inte känner någon utom en person som är upptagen med annat(jobb, vara värdinna åt alla etc). Vill jag bara ha kontakt med folk och är lite öppen och inte ser "stängd" ut själv brukar jag aldrig bli själv. Och jag är inte mer speciell än någon annan.
Så jag tror inte man behöver vara så rädd för sånt som många är. :)

Man måste våga för att vinna!
 
@tuaphua har du något tips på hur man inte ser "stängd" ut? Jag får höra att jag har ett avskärmande kroppsspråk, men har aldrig fått något tips på vad jag borde göra annorlunda för att "öppna" mig mer.
 
@tuaphua har du något tips på hur man inte ser "stängd" ut? Jag får höra att jag har ett avskärmande kroppsspråk, men har aldrig fått något tips på vad jag borde göra annorlunda för att "öppna" mig mer.

Det räcker oftast ganska långt med att våga titta folk i ögonen och att le.

Men generellt också brukar man ju säga att man inte ska ha armarna korslagda framför sig, inte vända sig bort etc. Inte vare sig ha lite för uppsträckt/uppspänd kroppshållning eller för kutig, utan avspänd och lite öppen framsida sas med öppen bröstkorg.
Inte vara för på så det blir utmanande på(tänk rovdjursfixering med blicken och uppbröstad/uppspänd a la skrämma bort inkräktare) och inte för undflyende med flackig blick och undanglidande kropp a la kuta och vända sig bort ngt för att inte märkas.

En av mina bästa vänner och jag har en story kring det där.
Hon sa någon gång att hon kände sig lite ledsen då vi var ute IOM att ingen tog kontakt med henne och hon då upplevde att jag fick mycket kontaktförsök från folk.
Hon tog det som att ngt var fel på hennes utseende eller iaf att jag på ngt vis var mer tilltalande.
I såna sammanhang vet ju folk inget om hur man är. Så hon tog det som att hennes yttre var mindre gångbart än mitt.
Hon är jättefin på alla vis! Och jag är inte ngt så speciellt.
Däremot var jag glad, avspänd och hade kul. Hon trodde inte att det syntes på henne att hon var obekväm. Men OM det gjorde. Hon såg skitsur ut. Inte fasen försöker någon kontakta någon som är sur!
När hon bara log lite ändrades det där helt.
Nu har vi döpt den där surheten och gett den en hel personlighet och ett liv. Så vi brukar "inte bjuda Siv" alt ha delad vårdnad om den negativa och aggressiva surhaggan. :p
Sen kan man ju medvetet vara Siv om man vill vara ifred.
 
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?

Hur har det gått TS? Har du tagit tag i att förändra ngt eller fått några nya idéer?
 
Jag skulle också behöva några vänner. Jag har ju många Facebookvänner, men de bor så långt borta så vi aldrig ses. Jag bor ett par mil från Ullared. Kanske en buketräff ?
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
529
Senast: astronaut
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
913
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp