Hur hittar man nya vänner som vuxen.

Som vuxen har jag hittat vänner via arbetsplatser, buke, fritidsaktiviteter (i mitt fall pole dance), genom vänners vänner och grannar.

Vänner måste inte vara i samma livssituation eller ålder, viktigast är att man har trevligt tillsammans.
 
Forum (buke och familjeliv har funkat för mig :up:) samt diverse facebookgrupper. Jag vet tex de som träffat nya vänner genom köpochsälj-grupper på FB... Kanske inget man räknat med när man börjar rensa huset... :D
Jag har hittat några via FB men de är ingen som ens bor i närheten, 30 mil bort är den närmsta till andra sidan den stora pölen Atlanten.
 
Som vuxen har jag hittat vänner via arbetsplatser, buke, fritidsaktiviteter (i mitt fall pole dance), genom vänners vänner och grannar.

Vänner måste inte vara i samma livssituation eller ålder, viktigast är att man har trevligt tillsammans.
Pole dance :) det lät kul även om jag inte gillar dans och är smidig som ett kylskåp :p googlade precis på det och hittade det där jag bor, tyvärr hade vårens kurser dragit igång för två veckor sedan :(
 
Pole dance :) det lät kul även om jag inte gillar dans och är smidig som ett kylskåp :p googlade precis på det och hittade det där jag bor, tyvärr hade vårens kurser dragit igång för två veckor sedan :(

Ring och kolla om du får hoppa på ändå!
Annars tar du det till hösten och något annat nu
 
Ring och kolla om du får hoppa på ändå!
Annars tar du det till hösten och något annat nu
Hey ;( jag behöver vara med från första början från den minsta lilla detalj i den allra sämsta nybörjargruppen, men det ska helt klart kollas upp till hösten :)

@starcraft: Måste man vara vältränad och smidig för att ens försöka med pole dance? (förstår ju att det underlättar.. men är det ett krav?)
 
Hey ;( jag behöver vara med från första början från den minsta lilla detalj i den allra sämsta nybörjargruppen, men det ska helt klart kollas upp till hösten :)

@starcraft: Måste man vara vältränad och smidig för att ens försöka med pole dance? (förstår ju att det underlättar.. men är det ett krav?)

Nä det behöver man verkligen inte. Jag är egentligen ganska stel och absolut inte vig, men det funkar ändå - jag är inte i närheten på split och spagat, så det ser inte lika bra ut när jag gör vissa saker, men jag kan genomföra övningarna ändå. På nybörjarnivå är det väldigt basic och man lär sig fort - på denna nivå kan de flesta vara med även om man aldrig tidigare tränat något i sitt liv. Om kursen bara varit igång två veckor kan det vara värt att ringa och kolla om man får plats - du har inte missat så mycket. Hos oss går vi delade terminer, så våra kurser är 6-8 veckor, så då kan man börja mitt i terminen också. Det är bland det roligaste jag testat på, så jag kan varmt rekommendera att testa! :)
 
Jag har lite samma problem. Har ett gäng "intressevänner". Alltså där man har trevligt när man är i stallet tex, eller jobb, men man umgås inte utöver det. När jag slutat på jobb hörs man inte mer. Jag saknar den där verkliga vännen, som man fikar med, eller åker och storhandlar med. Det är svårt som vuxen. Folk verkar ha fullt i sina sociala liv och inte tid att ses utöver det gemensamma intresset.
 
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?
Men flytta hit då så kan du leka med mig. :love:
 
Buke är en utmärkt plats för att träffa nya - underbara - vänner! :love:
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.
 
Jag rekommenderar (lite skämtsamt) att skaffa hund och sedan haka på kurser, träningar och engagera sig i en brukshundklubb.
Annat som dyker upp är stickkaféer, gå med i på en kontaktsida och skriva att man söker vänner, börja träna på gym eller gruppträningspass samt att gå med i ett politiskt parti.

Jag är verkligen inte någon social stjärna med massa vänner men jag har flyttat runt mycket och mycket tack vare hunden har jag lyckats få vänner på alla platser.
 
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.

Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.

Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.

När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.

Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?

Jag har lärt känna en del genom barnen, främst öppna förskolan. Men kanske ingen bra ide att skaffa barn endast av den anledningen. ;)
 
Jag har lärt känna en del genom barnen, främst öppna förskolan. Men kanske ingen bra ide att skaffa barn endast av den anledningen. ;)
På den orten jag bor, blir man betraktad som utböling i flera generationer, känns det som. Gick på öppna förskolan, och folk var trevliga men blev aldrig inbjuden till träffarna hemma hos folk... :(
 
På den orten jag bor, blir man betraktad som utböling i flera generationer, känns det som. Gick på öppna förskolan, och folk var trevliga men blev aldrig inbjuden till träffarna hemma hos folk... :(

Antingen får man bjuda själv eller ta varje öppning som finns. Jag har gjort både och. Är helt hopplös om folk nämnet ordet "välkommen" (eller något liknande). Till skillnad från många andra tar jag det alltid bokstavligt även om det inte var en direkt inbjudan och bjuder sedan in mig själv när det passar. Lite som en vampyr :D
 
Samla ihop Bukefolk för en träff. Försök komma på nåt t ex gå ut o äta och så hitta på nåt annat före eller efter. Ta nånting som du själv är intresserad av / vill göra. Kan vara precis vad som helst t ex titta på växter, fåglar, veteranbilar, finns mycket att välja på. Lägg ut ett förslag och se hur många som nappar. Säkert finns det fler med samma fritidsintressen som du har.
 
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.

Jag har träffat tre vänner här på buke, två av dom började med att vi sågs och tränade hund. Nu har vi kännt varandra i några år och ses med jämna mellanrum för fika, middagar eller hundaktiviteter! :D Den tredje träffade jag via föräldraforumet vi har väl inte setts mer än 5-6 gånger men det beror iaf från min sida mest på att jag har spädbarn som kräver sin tid :)

Till ts är du intresserad av djur så finns det ju en hel hög med ideella föreningar där man kan hjälpa till att rasta hundar (hundtricket lixom :up:) klappa katter eller annat!
träning som flera nämt är ju också ett bra ställe att träffa folk, boxning, poledance, yoga eller vad man nu kan tänka sig göra :)
 
Här är ännu en som undrar hur man hittar sådär riktigt trevliga, härliga vänner som vuxen? Alla mina bor spritt över Sverige så det är svårt att ses IRL mer än då och då. :(
Då bor jag ändå väldigt nära Sveriges näst största stad. :)
 
Lever jag när våren anländer stannar jag gärna förbi på en kopp te med hojjen i sommar. Lagom random och spontant =)
Vad sägs? =)
 
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.

I mitt fall så har det varit lite olika - dels har man väl hängt lite i samma trådar, spontant känt att tankarna varit rätt lika - flyttat konversationen till msn/skype, sedan har det liksom bara blivit att man träffas och därefter bara knallat på. :) Någon annan träffade jag genom att jag nämnt i en tråd att jag letade medryttare men det var helt dött och hon läste det, pm:ade mig och blev sedan medis på min ena häst en period. Och vi klaffade topp! :D
För några år sedan var det någon som startade en liknande tråd som denna och efterlyste nya vänner, där fick man då slänga upp kontaktuppgifter och sådär. Därigenom (om jag inte minns fel) träffade jag den finaste vännen man kan ha! :love: Så som sagt, det är väldigt olika!
Men som andra skriver: kalla till buketräff? Behöver ju inte vara något avancerat alls! :)
 
Antingen får man bjuda själv eller ta varje öppning som finns. Jag har gjort både och. Är helt hopplös om folk nämnet ordet "välkommen" (eller något liknande). Till skillnad från många andra tar jag det alltid bokstavligt även om det inte var en direkt inbjudan och bjuder sedan in mig själv när det passar. Lite som en vampyr :D
Jo, men jag gillar inte att vara i sällskap med personer som tydligt inte vill ha mig där. Om man sitter flera stycken runt ett bord och de andra blir inbjudna och de inte bjuder in mig, fast jag sitter bredvid en av de som blev bjuden, så tvingar jag mig inte på.
Det har hänt att jag bjudit in mig i sällskap, där jag uppfattat det som att vi haft det trevligt vid något tillfälle och sedan nästa gång blir man exkluderad hela tiden när de pratar osv. Nej, då är det bättre att stanna hemma. :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 465
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 462
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp