Hur högt är denna häst utbildad?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare arracas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 5 601
Sv: Hur högt är denna häst utbildad?

Ja det lutar väl åt MSV? Men kan inte hästen ökad trav i LA och du får låga poäng där, går det ju ev. att höja de andra rörelserna med poäng så det jämnas upp, men det är ju ingen rekomenderad lösning ?

byte i språnget ingår i msv b, i form....
den stora skillnaden är nog att man skall kunna ha sin häst i en högre fom och kunna visa övergångar på ett bra sätt. sen så måste man kunna vissa skillnaderna mellan samlad, arbets och ökad i alla gångarter.....

men du är nog snart där!

KL
fast en häst kan ju faktiskt vara utbildad medelsvår utan att vara tävlad det! Det finns ju faktiskt folk som har välutbildade hästar som ej tävlar tex, eller hästar som inte kommit till start än. För den delen så kan den ju ändå vara utbildad MSV. Om alla rörelser är befästa osv.
Och jag tycker att man ska träna ett steg högre än vad man tävlar..typ på ett ungefär iaf..

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 152
Senast: Mint
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka