Hur hostar / nyser ni?

95johsv

Trådstartare
Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa kollegan att det är så jobbigt med dessa attacker (de är allergibaserade så kommer hyfsat oftar) för den får alltid ont runt analen efteråt, lite som en hård kramp. Jag funderade och kan känna igen beskrivningen men oftast så trycker det neråt på mig dvs då får jag det inte men någon enstaka gång kan jag lyfta och då kan jag känna krampen. Så vi hamnade i en djup diskussion om vad som är normalt? Lyfter de flesta mellangården/anal? :confused::idea:
 
Att aktivera bäckenbotten är inte helt ovanligt vid lite mer extrema andningsmanövers. Många sångare och skådespelare jobbar därifrån. Även tyngdlyftare etc använder buktryck nerifrån bäckenbotten för att stabilisera bålen i tunga lyft. Eller när man nyser/hostar rejält. Det går även åt andra hållet: vi håller gärna andan när vi krystar vid toalettbesök.
 
Jag nyser väldigt sällan, ett par ggr/år, om jag inte är förkyld eller liknande sjuk. Tur är väl det då jag kan sträcka sträcka diverse muskler i hela kroppen av det eller slå huvet om jag står nära en vägg/sitter vid ett bord. Hela kroppen blir kraftfullt engagerad - nysningar och orgasmer verkar lite lika men ändå olika.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 144
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 574
Senast: _Taggis_
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 536
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 334
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp