hur i h-te får man

C

chrisse

på martingalstoppen?!!!!!!!!

Det GÅR VERKLIGEN INTE!! Blir tokig!!

*slita sig i håret* :mad:
 
lägg den i varmt (då menar ja VAAARMT) vatten så går den att töjer den sej mkt lättare
 
Jag värmde min med hårtorken, och tog sen hjälp av en hovkrats som jag satte i ringarna, och sen drog jag! :D
 
Att värma el koka i vatten har inte funkat för min del.
Ta en el 2 hovkratsar till hjälp så trär du på den nerifrån (inte över ringarna), det hållet tkr jag e helt klart lättast!
Tryck ihop lädret så får du lättare på stroppen just i början (där är ju lädret "dubbelt").
Det gäller o ha tålamod, va stark i fingrarna o ta de lugnt.... :cool:
 
Jag sätter stoppen tvärs över halsringen, då åker halsringen varken upp eller ner!
 
Jag tog hjälp av en plygrip (stavningen..?) efter jag hade värmt upp den. Gick kanonbra. !
 
Tag två balsnören och trä igenom martingalstoppen, bind upp båda i motsatt sida av varandra i tex boxgallrena på stallgången och dra åt tills det finns tillräckligt med utrymme att trä igenom martingalringarna på.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: Squie
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 257
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 664
Senast: baraclara
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 101
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp