Hur jobbar ni?

Sv: Hur jobbar ni?

Jag åker hemifrån 06.30, kommer hem 16.30, och under den tiden är han i hundgården, där han trivs bra.
Det funkar jättebra... Han har en hundgård på 25kvm, där han både kan vara ute, ute under tak ifall det regnar... inomhus, eller inomhus i en uppvärmd koja.

Jag jobbar till 90% kvällar och jobbar då 14-21 eller 17-21. Åker en halvtimme innan jag börjar och kommer hem strax innan tio. Beror lite¨på hur lång tid det tar att stänga affären.

Jag lämnar min hund hos föräldrarna de kvällar jag jobbar. Lämnar vid ett-halv två och dom kommer hem runt 4. Ofta är min bror hemma också.
På helger jobbar jag ganska mycket dagtid, då är han hos föräldrarna. Något enstaka tillfälle jobbar jag dag på vardagarna och då brukar han kunna vara hos min syster med hennes hund. Går det inte att lösa så får han vara ensam hemma och pappa kommer och tar ut honom på lunchen.

Jag har mina hundar just nu bara halva veckor då dom är hos husse 50% utav tiden. Husse bor på landet och pluggar på distans så dom är i princip inte alls ensamma hos honom. När dom är hos mig brukar det klaffa på mina lediga dagar men jobbar jag är dom hemma. Jag åker då hem och går ut med dom på min rast en timme. Men det är inte så ofta det händer. Min sambo är ju också hemma en del så det är inte mycket dom är ensamma.

Jag pluggar (schemalagd max 8-17, sällan hela dagarna) och sambon jobbar (15-21). Med tanke på tiderna så blir det alltså bara max 3 timmar (inkl våra resor) han måste vara ensam när det kommer till jobb/skola.
Jag har en gräns på 5 timmar, längre ska han inte behöva vara ensam och jag vill inte komma upp i så länge alla dagar i veckan.

För tillfället är han inte själv mycket alls. Sambon har gått ner lite i tid (började 13 tidigare) och vi har en tillfällig inneboende dessutom.

I framtiden börjar sambon plugga, och när jag är klar kan jag förhoppningsvis ha med honom på jobbet.

Tillägg: Ska vi på fest eller bort på annat har vi kompisar som står i kö för att vara hundvakt.
Han kan i nödfall vara med sambon på jobbet, men det vill vi inte utnyttja för mycket.

Senast ändrad:

Vilken intressant tråd! Vi är i hundköpartankar, och klurar just nu på det här med daghusse. Vårt problem är att vi har en daghusse, men han vill vänta med att ställa upp tills han själv inte har någon hund längre. Idag har han en Golden som är 13 år, och som han vill ge fullt fokus hennes sista tid.

Vi har också ytterligare en dagmatte som kan ställa upp, men denna är i sin tur bortrest 2 månader varje vinter, och då står vi alltså utan daghusse... om inte den förstnämnde kan göra ett undantag de två månaderna... men han verkar inte så villig till det.

Alternativ tre är att vänta tills daghussen är hundlös, vilket förmodligen bara handlar om ett-två år. Men det är svårt när man har hundsug! Så jag följer tråden med spänning för att se hur ni andra gör.

Annonsera efter en person som kan året runt?

Mitt framtida jobb "kräver" nästan att man har en jycke så det är enkelt för mig. Annars har jag några vänner och mina föräldrar med som dagmatte/husse. :D

*kl

Jag pluggar på distans och är hemma i princip alltid. De ggr jag är borta är bara ett par timmar och då klarar hon sig. Nu har jag haft en längre praktik på heltid och då har hon varit hos mina föräldrar alt. hos en kompis som jobbar natt och är hemma dagtid då jag varit borta.

När jag jobbade natt och bodde ensam i helt ny stad var hon hemma hela nätterna, inte optimalt men bättre 10 ensamma nätter/mån än 5 dagar/vecka. Därför tog jag det jobbet. När jag sedan blev sambo efter 6 mån hade hon någon hemma dygnet runt.

Innan dess har jag pluggat, först på deltid och sedan heltid med mkt hemstudier. De dagar som varit långa har hon varit hos familjen eller släktingar. Jag har haft räkmacka med min "hundpassning" i 6 år och det är jag glad för :bow:

Jobbar heltid, bor 500 meter ifrån jobbet. Åker hem på lunchen.

Har provat dagmatte, men tyckte inte det fungerade.

Jag jobbar 50% som vikarie så arbetstiderna varierar väldigt mycket.
Jobbar jag 4-6 timmars pass får hon vara hemma, jobbar jag 10-14 timmars pass åker vi hem till mig och går ut med henne samt tar en fika och bara är en stund. (kan bli max 4x14 pass/mån) då sover hon mest och busar med katterna (hennes substitut för valpar).

Det har fungerat bra för oss och jag hoppas att det fortsätter att göra det då jag bor i lägenhet.

Jag pluggar på distans, så jag är hemma mest hela tiden. Jobbar lite extra och då är de ensamma max 3-4 tim per gång, oftast kortare då sambon kommer hem innan jag slutar. Har en gräns på 5 tim och blir det för länge så får de vara hos mina föräldrar. Sommartid har de hundgård att vara i om det handlar om dessa 5 tim annars är det föräldrarnas gård som gäller.

Jag utbildar mig till fysioterapeut så det blir mycket resa och då är det skönt att ha en vovve med sig fram för allt när man åker ut till folk man inte känner;) oftast är man ju ute mycket så hunden får vara med hela tiden :D

*kl*
Nu det första halvåret har jag jobbat natt medans sabon jobbar kontorstider. Det innebär att vår omplacering aldrig behöver vara ensam hemma. Däremot lämnar vi honom ensam en liten stund varje dag för att ensamhetsträna.
Till hösten börjar jag jobba dagtid igen och då kan vi anpassa våra arbetstider så att han endast behöver vara ensam max 5 h, 2-3 dagar i veckan.
Som nödlösning har vi många vänner som gärna ställer upp som hundvakt eller så kan han följa med husse till jobbet, men det är en lösning vi inte vill utnyttja för mycket precis som någon annan skrev.

Både jag och sambon jobbar heltid, dagtid.
Hunden går på hunddagis där han gått sedan han var 6 mån (han är snart 3 år), och han verkar trivas bra där. Vi har av olika anledningar varit utan dagis ett par perioder, och även om vi har haft annan passning till honom då så har vår vovve varit som "deprimerad" - ledsen, låg, sur, ovillig - ända tills han fått börja på sitt dagis igen efter en eller ett par månader, då har han blivit sitt gamla glada jag igen.
Vi betalar 2400:-/mån för dagisplats tror jag.

Jag jobbar och pluggar. Jag löser det så att hundarna aldrig är ensamma mer än 5 timmar. Jag gör lite som det passar för dagen.

Har en dag i veckan där det bara är skola, då får de vara ensamma, är bara borta 2-3 timmar då :)

På mitt fasta jobb, inom städet, åker jag runt i min egen bil för tillfället och då får de följa med om det är bra klimat i bilen. Jobbar ganska få timmar där, ska jag iväg efteråt eller innan så dagen blir lång lämnar jag dem hos mamma på morgonen. Där brukar det alltid bara någon hemma, eller så kommer de snart så de slipper vara ensamma så länge.

Jobbar jag natt på ålderdomshemmet är båda med mig. Jobbar jag dag, är en med och en hos någon hundvakt.

Jobbar jag inom hemtjänsten är de hos mamma, eller med i fikarummet, om det är helg och inte så mycket folk där.

Jag har testat "alla" lösningar genom åren...

Haft hundarna på ett antal olika dagis, haft dagmatte en kort tid, åkt hem på lunchen o rastat, jobbat hemma med hund osv.

I dag har jag hundhus med tillhörande rastgårdar. Hundarna älskar det och väljer själva om de vill ligga ute i friska luften eller inne i värmen.

När jag betalade som mest för hund dagis så betalde jag 6.800.-/månad för 3 hundar.
För dagmatte till 3-4 hundar betalade jag 3.000.-/månad

/Swat

:D
När jag betalade som mest för hund dagis så betalde jag 6.800.-/månad för 3 hundar.
För dagmatte till 3-4 hundar betalade jag 3.000.-/månad

/Swat

OMG!:eek:
Ja det är dyrt att ha hund:D

Tycker din nuvarnade lösning verkade smart och sund för hundarna! Min hund hade gillat att kunna ligga utomhus när han vill.
Hur mycket pengar lade du på ett sådant bygge?

Vi byggde om en förrådsbyggnad - tilläggsisolerade golven, gjorde två rum, satte in nya element, satte in riktiga hundluckor, byggde upp en ram ute av tryckta brädor som vi sedan placerade gallersektioner på, byggde upphöjda britsar ute mm.

Totalt har nog allt gått på närmar 30.000.- men det hade bara bekostat 4 månader på hunddagis så ;)

/Swat

*Kl

Pluggar heltid men är i skolan 3 dagar i veckan, då är Agnes hos min mor som bor 10min från mig.
Betalar inget utan hjälper till hemma mycket, passar hennes hundar, skjussar, handlar mm
(min mor jobbar 50% natt)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 075
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka