Hur känns foglossning?

Luna10

Trådstartare
Jag har vid några tillfällen, mest på kvällarna efter att jag varit igång hela dagen, känt som "stick" ner mellan benen :o.
Inte tänkt mer på det, men igår när jag red kände jag samma sak, ett par gånger när jag började trava, sen försvann det.

Det kan väl inte vara foglossning redan? Jag är ju bara i v 12.:eek:

Funderar på om jag borde börja annonsera efter medryttare redan nu. Sen så är jag ju anmäld till en dressyrkurs i slutet på april, men ifall jag hittar en medryttare till dess så får väl den åka istället....
 
Sv: Hur känns foglossning?

För mig kändes det i början som typ träningsvärk i ljumskarna, efter ett tag så blev det mer en brännande, tryckande känsla över hela bäckenområdet.

Det är inte farligt att hålla igång ridningen trots foglossningar, men är det mkt obehagligt eller gör för ont så kanske medryttare är på sin plats...
 
Sv: Hur känns foglossning?

Du har 2 st fogar i bak, sitter typ vid ryggraden en bit upp. Sen har du 1 fog i fram ovanför musen.

När jag fick foglossningar kändes det som jag burit ett helt piano själv i världens med oergonomiska arbetsställning. Hur jag än stod, satt eller låg gjorde det ont i ryggen. När jag gick så gick det ibland inte att ta fram benen utan fick gå med pytte steg.

Jag kände inte av fogarna när jag red, men efteråt när jag satt av kunde jag ibland knappt gå och de var ett h*vete att få av benskydden!


Stick i muffen kände jag inte först i slutet då sonen fixerade sig i bäckenet.
 
Sv: Hur känns foglossning?

Ja då är det kanske inte foglossning då åtminstone. Fast jag har ju ont överallt tycker jag. Speciellt ligamenten har plågat mig idag. AJ!:devil:
 
Sv: Hur känns foglossning?

Hoppas verkligen inte att det är foglossningar som har börjat ge sig till känna!

Har haft det vid en av mina graviditeter och fy fasen säger jag!
Det kändes som om jag var en person på överkroppen och en annan nertill!
Dessa två delar synkade inte och hade inte huden räddat mig från att delas i två så hade nederdelen ibland ha legat kvar i sängen eller kommit stapplandes ett par meter efter överdelen!

För mig började det som en kraftig träningsvärk i ljumskarna.
Sedan knakade det i bäckenet och hela tiden och jag ville köra in två knivar i vardera höft för att stabilisera mig!
Att rida, eller ens gå i trappor var inget att tänka på när det var en hel procedur att bara komma ur soffan genom att först lägga sig i framstupa sidoläge.
Sedan låta nederdelen glida ner utmed skinnsoffan ner på golvet för att den starkare överkroppen därefter skulle kunna skjuta ifrån med armarna i exakt rätt läge och sedan upp!

Tack o lov försvann besvären samma dag som bebisen kom!
Vet dom som har fått dras med eländet en lång tid efteråt..

Ja, detta var väl uppmuntrande antar jag..:eek:;)
 
Sv: Hur känns foglossning?

Jag har bf på söndag och senaste veckorna, vilket accelererat nu, så får jag ont i ryggen, typ strax höger om ryggraden, ganska långt ned vid svanken. Detta är för varje steg jag stöder höger ben på. Alltså, står jag på vänster ben = ingen värk men höger = aj! Känner ibland lite tryck mot blygdbenen typ, och barnet har haft huvudet nedåt flera veckor och senast var det fixerat. Vet inte om jag har en nerv i kläm eller om jag har foglossning eller om det är mitt gamla brutna högerben som spökar, att jag har sämre muskler/funktionalitet där och det ger ryggontet.
 
Sv: Hur känns foglossning?

Ja, detta var väl uppmuntrande antar jag..

Ja verkligen :rofl::eek:.

Speciellt som vi bor på övre våningen i gammalt hus (1 lägenhet uppe o 1 nere) med gemensam hall. Med brant, LÅNG trappa ner till hallen och ytterdörren. Och wc och duch endast nere :crazy:.

Ridningen går ju att skippa, men inte vardagslivet....
 
Sv: Hur känns foglossning?

Jag var sjukskriven v.12-17 pga fogarna och slutade jobba i v.26, då var det riktigt hemska sista veckor och jag gick oftast hem efter halva dagen om det fanns folk.

Stödbälte för bäckenet :bow: jag köpte ett med en magdel som stöd för magne oxå, det var kanon när man hade enorm växtvärk.
Tänka på hur man står, sitter (ej med benen i kors) och hur man ligger (på sida med en kudde mellan knäna).
Vi bor i villa med sovrum på ovanvåningen ch det är bara att backa när man ska gå ner.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 916
Senast: bobbbo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 431
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
799
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 142
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp