Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort såhär:
Oftast så har jag gårdsbesiktat hästen innan försäljning. När jag köper mina hästar så besiktar jag aldrig utan försäkrar dom, tycker det är onödigt att böja och ha sig i onödan.
Men självklart är ju inte alla som jag
Vill köparen besikta om för en gårdsbesiktning så är det inga problem, men dom får stå för det själva oavsett om den går igenom eller ej.
Vill dom ta den till klinik och besikta + röntga, inga problem, dom står för ALLA kostnader. Hämtar hästen hos mig, hästen betalas för hela köpesumman och kontrakt skrivs. Sedan får då köparen åka till den kliniken den vill ha och undersöka hästen. Dom står för alla kostnader på kliniken oavsett om den går igenom eller ej. Går den inte igenom kommer dom tillbaka med den och pengarna betalas tillbaka.
Hur svårt kan det vara??
Varför skall jag stå för 1 besiktning till när jag redan har besiktat.
Hur kan du dömma mig redan, innan du ens har träffat aller pratat med mig? Fråga -moa-,,, det var inga som helst problem.
Jag är inte krånglig, köparen får göra precis som dom vill med hästen, undersöka från öra till svans, men får stå för allt själv. Det är väl värre med dom som inte ens får röntga hästen, där kan man ju ana ugglor i mossen.
Skulle jag sälja en häst skulle jag aldrig ha mage att tvinga en stackars köpare att betala för att veterinären hittade fel på min häst. Det är väl bara tacka och ta emot att felen uppdagas och börja behandla! Säljaren behöver ju bara betala en besiktning, som köpare skulle du ju i teorin bli tvungen att betala hur många som helst om du har riktig otur!
Kjøper jeg hest så betaler jeg besiktningen.
Jeg hadde ikke gått med på å betale noe besiktning om jeg skulle selge en hest.
Ja,jeg kan kjøre til klinik og du kan få undersøke hesten i hue og rævva,
men du betaler for kalaset.
Kjøper jeg hest så betaler jeg besiktningen.
Jeg hadde ikke gått med på å betale noe besiktning om jeg skulle selge en hest.
Ja,jeg kan kjøre til klinik og du kan få undersøke hesten i hue og rævva,
men du betaler for kalaset.
Fast säljaren måste ju upplysa om varan med. Dvs det ska informeras om de misslyckade besiktningarna när köparen frågar 'har den varit sjuk/skadad/ofräsch något?' och 'har den besökt veterinär?'