Bukefalos 28 år!

hur kan jag ge kosttillskott.

Rouise

Trådstartare
Tänkte höra om någon här har en aning.

Jag har precis hämtat hem min hund från djursjukhuset, därifrån har vi fått kosttillskotten Bio B och Bio E i flytande form. det står på förpackningen att det ska blandas i fodret, men är det farlig/dåligt/olämpligt att ge det via spruta direkt in i munnen?

på pappret vi fick från vet stod det ges via munnen, och det gör det på alla mediciner och tillskott fv fått både flytande och i tabelttform så att säga.

Hon äter lite dåligt så jag vill vara säker på att hon får i sig detta ordentligt. Tänkte ringa djursjukhuset imorgon för nu är det bara jour som har öppet, och såklart så kom jag på detta precis när elefontiden var över, men slänger ut fråga här också, är lite fundersam på hur jag ska få i henne detta nu ikväll.
 
Sv: hur kan jag ge kosttillskott.

Kan aldrig tänka mig att det kan vara farligt/olämpligt på något vis, det är ju den vägen det ska ner i vilket fall som..
Är du osäker så kontakta Strömsholm, de har väl bemannat dygnet runt?
 
Sv: hur kan jag ge kosttillskott.

Min hund har under/efter fällning fått b-vitamin i flytande form och det gav jag direkt från "måttkoppen" som följde med förpackningen. Hon tyckte det var så gott, så det var inga problem att få i henne det :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 540
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 839
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 991
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 078
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp