@hastflicka kanske kan hjälpa till med översättningDu menar att de försöker maska till sig pengar?
Can of worms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@hastflicka kanske kan hjälpa till med översättningDu menar att de försöker maska till sig pengar?
Du kan inte översätta sådär. Det funkar inte alls på svenska. Så jag skulle passa mig för att kalla situationer, eller familjer, "maskburkar" på svenska.@hastflicka kanske kan hjälpa till med översättning
Can of worms.
@hastflicka kanske kan hjälpa till med översättning
Can of worms.
Är hon nu nedsövd så är det rätt omöjligt att få till en transport hit. Det kostar nog någon miljonJag har gått i samma klass som pappan i sex år. Liten byskola där alla kände och umgicks med alla. Tog över hans fostersysters ponny. Hans fostermamma och min mor umgicks en del innan de flyttade.
För en som inte känner honom så är det lätt att tro att det är buffel och båg men det är han inte kapabel till. Förutom att han verkligen är dumsnäll så är han inte tillräckligt intelligent. Han borde inte ens gått i vanlig skola egentligen..
Jag känner inte hans fru men av bilderna att döma (om man nu får ha lite förutfattade meningar) så ligger hon troligtvis inom samma region som honom.
Det har postats bilder (även långt innan önskan om hjälp som en av deras vänner drog igång) på flickan och det råder ingen tvekan om att hon är svårt sjuk ens för en amatör som jag. Inte heller går det att ta miste på vem som är pappa till henne. Fostermamman har även varit ner om en sväng strax efter födseln med kläder.
Hans (deras?) intelligensnivå är troligtvis det som ställer till det här för de förstår inte att det bästa för henne vore att komma hit och få hjälp här. Han (de?) har inte förmågan att tänka ett steg längre fram tyvärr.
Nä vi lämnar det där.@hastflicka kanske kan hjälpa till med översättning
Can of worms.
Ja nu lär det inte hå men hon har varit hemma innan med enbart syrgas och då hade det varit möjligt.Är hon nu nedsövd så är det rätt omöjligt att få till en transport hit. Det kostar nog någon miljon
Håller med!Totalt osmakligt. Jag är tämligen övertygad om att @TeamLundVer har tillräcklig koll för att veta att det inte är en pengascam. Man kan heller inte översätta det engelska uttrycket direkt till svenska. Att ens nämna maskar i sammanhanget är om möjligt ännu mer osmakligt.
Jag tror vi alla är ense om (även @TeamLundVer) att föräldrarna gjort det mesta fel. Det betyder inte att det hela inte är hjärtekrossande och tyvärr ser det inte bra ut för lilltösen så en viss respekt kan man faktiskt visa.
Tack för uppdateringen. Men så tråkigt att höra om läget för henne.Jag föreslog att de skulle ta sig hit eftersom hon är svensk medborgare men fick svaret att de inte vill göra det pga att mammans dotter sedan ett tidigare äktenskap inte får tillåtelse att åka till Sverige för sin pappa. Min barndomsvän kunde inte heller tänka sig att åka själv till Sverige med sin dotter och att de andra ev. fick komma efter sedan. Tyvärr verkar de inte riktigt se till vad som måste göras för flickans bästa.
Idag fick vi en uppdatering på FB att lillflickan fått problem med hjärta, lungor samt med andningen. Hon ligger nu nedsövd i en respirator.Håller tummarna för henne men känner att jag inte kan göra mer. Det är upp till hennes föräldrar att tänka ett steg längre (under förutsättning att hon klarar sig nu). Jag förstår att man vill ha hela familjen samlad men att rädda livet på sin dotter måste gå före.
Beklagar verkligen sorgen!Det är med stor sorg jag meddelar att kampen för min väns dotter nu är över.
Hon somnade in igår i sina föräldrars närvaro.cry:
Jag känner fortfarande ett stort behov av att göra något. Ingenting kommer få denna lilla flicka tillbaka igen men kanske kan jag göra något för att någon annan ska kunna behålla sin dotter?
Vad tror ni om att jag startar en insamling till hennes minne? Finns det insamlingar för forskning på downs eller hjärtfel hos barn? Vet att det finns vad det gäller barncancer men det stämmer inte riktigt här..
Tror ni att föräldrarna skulle vara OK med det?
Det är med stor sorg jag meddelar att kampen för min väns dotter nu är över.
Hon somnade in igår i sina föräldrars närvaro.cry:
Jag känner fortfarande ett stort behov av att göra något. Ingenting kommer få denna lilla flicka tillbaka igen men kanske kan jag göra något för att någon annan ska kunna behålla sin dotter?
Vad tror ni om att jag startar en insamling till hennes minne? Finns det insamlingar för forskning på downs eller hjärtfel hos barn? Vet att det finns vad det gäller barncancer men det stämmer inte riktigt här..
Tror ni att föräldrarna skulle vara OK med det?