Bukefalos 28 år!

Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

milly

Trådstartare
Jag (vi - jag o sambon) är nyblivna kattägare till två stycken hankattungar på knappt 5mån. (vanliga bondkatter)
Vi har haft dom i 4veckor imorn och dom är verkligen helt underbara och otroligt keliga och sociala. Så kul! Trodde aldrig att de skulle vara SÅ himla kelsjuka och härliga individer... Helt klart över min förväntan och även sambons.
De vill t ex nästan alltid vara där vi är och vara med och sen så kommer båda ofta och vill bli burna i famnen och att man ska kela med dom. Kan ligga hur länge som helst hos en och bara kela... Och har man inte tid för dom så kräver dom det iaf! Hihi, de hoppar bara upp i knäet (om det är möjligt) eller går och ålar sig o mjauar så gulligt att det oemotståndligt och man tar sig tid att kela med dom en stund.

Dessutom har de varit jätteduktiga och gått på lådan direkt från första början utan att protestera - fast det hade dom ju lärt sig redan långt innan, förstås, hos uppfödaren. Men det är så många som frågar "Är de rumsrena??" så fort man säger att man skaffat kattungar... som om det är vanligt att de INTE är det...?

Jag/vi tycker också att de är hyfsat lydiga också och lyder oss när vi har lärt dom att inte hoppa upp på borden (sen att dom förmodligen hoppar upp ändå när vi inte ser är en annan sak :angel: - katter är ju inte dumma - men de hoppar inte upp så länge vi finns i närheten).

Vi är så nöjda med våra nya familjemedlemmar! :idea::love: och jag kan inte tänka mig att vara utan dom!!!
Här är ett par bilder på dom:
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/katterna/DSCF3348.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/katterna/DSCF3360.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/katterna/DSCF3383.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

Så fina, den grå har exakt samma teckning som en av mina gamla katter, med den där grå pricken på näsan och allt :love:

Kul att det går så bra och att ni trivs så bra med varandra! :)
 
Sv: Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

Jätte söta katter.Våran katt har nog varit hund i ett tidigare liv,hon följer alltid med till affären och handlar sitter utanför och väntar tills vi kommer ut. Inga problem att åka bil eller buss,behöver inte ens en katt bur utan bara koppel.Är desutom gudomligt snäll med vår dotter och till och med försvarar henne när hon är ledsen och har gjort sig illa (fick en chock första gången hon gjorde det ) min dotter hade gjort sig illa och stört tjöt skulle krama om henne och trösta när katten kom farande som ett jehu spottande och fräsande och sopade till mig ordentligt med alla klorna ute sedan upp i dotterns famn jamande och slikande på kinden. Jag bara stod så här:eek:
 
Sv: Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

Åh va sött, hoppas det håller i sig. Våran lilla (snart två år) var hur gosig som helst i början och skell vara med överallt, så fort man satte sig hoppade hon upp i knät och hon fullkomligt älskade att ligga på axel bakom håret och följa med överallt!!
Detta varade tills hon blev ett år ungefär, då blev hon en trotsig madan som kan själv och som bara kommer när hon själv vill. Är dock fortfarande väldigt gosig när hon själv vill. Jag hoppas på att detta bara är en tonårsperiod som snart går över. Hade varit kul att få tillbaka min lilla gosa! Fast så brukar ju honor vara, hanarna är mer tillgivna enligt mig!!:love:
Som tur är har jag en till som är 4 år och hur lugn som helst. Han går med på allt, lägger man han i knät så ligger han där tills han blir varm, då hoppar han ner på golvet. men sen kan man ta tillbaka honom efter en stund!!

Jag har aldrig varit med om en kattunge som inte är rumsren. men olyckor händer ju alla nån gång. Dom verkar ju hur fina som helst! Det är alltid trevligt med två, så de har en kompis att tugga och klösa i istället för matte.
 
Sv: Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

Jätte söta katter.Våran katt har nog varit hund i ett tidigare liv,hon följer alltid med till affären och handlar sitter utanför och väntar tills vi kommer ut. Inga problem att åka bil eller buss,behöver inte ens en katt bur utan bara koppel.Är desutom gudomligt snäll med vår dotter och till och med försvarar henne när hon är ledsen och har gjort sig illa (fick en chock första gången hon gjorde det ) min dotter hade gjort sig illa och stört tjöt skulle krama om henne och trösta när katten kom farande som ett jehu spottande och fräsande och sopade till mig ordentligt med alla klorna ute sedan upp i dotterns famn jamande och slikande på kinden. Jag bara stod så här:eek:

Oj vilken individ! :D
 
Sv: Hur keliga o duktiga är era katter/ungar?

Åh va sött, hoppas det håller i sig. Våran lilla (snart två år) var hur gosig som helst i början och skell vara med överallt, så fort man satte sig hoppade hon upp i knät och hon fullkomligt älskade att ligga på axel bakom håret och följa med överallt!!
Detta varade tills hon blev ett år ungefär, då blev hon en trotsig madan som kan själv och som bara kommer när hon själv vill. Är dock fortfarande väldigt gosig när hon själv vill. Jag hoppas på att detta bara är en tonårsperiod som snart går över. Hade varit kul att få tillbaka min lilla gosa! Fast så brukar ju honor vara, hanarna är mer tillgivna enligt mig!!:love:

Ja delvis därför jag valde hanar. ;) Men det klart att de också säkert blir mindre kelsjuka som vuxna... precis som vi människor blir... plötsigt är inte mamma så populär längre liksom.

Jag har aldrig varit med om en kattunge som inte är rumsren. men olyckor händer ju alla nån gång.

Ja det kan det ju göra... Men hittills har dessa två inte råkat ut för nån. :)

Det är alltid trevligt med två, så de har en kompis att tugga och klösa i istället för matte

Fast det är rätt kul att tugga o klösa matte o husse också! ;):p Brorsan lessnar man ju emellanåt...
 

Liknande trådar

Övr. Djur Idag har lilla Glen o stora Roland fått vara ute o gå fritt i vardagsrummet för första gången! Roland tyckte det var SÅ skoj och...
Svar
18
· Visningar
1 207
Senast: lizan
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 629
Övr. Katt :D Är dom inte söta! Nova ska vara med sambon överallt! Sitter han vid datorn är hon med, sitter han på toa ligger hon i hans kalsonger...
Svar
12
· Visningar
1 059
Senast: snurpe
·
Hästvård Vid 5-10 minusgrader eller MER, tänkte jag på. Vad tror ni?? Jag är lite orolig att hon kanske fryser fast hon har kvar håren på...
Svar
14
· Visningar
1 289
Senast: Jempa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp