hur klär ni er till stallet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oh_darling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 76
  • Visningar Visningar 5 013
Sv: hur klär ni er till stallet?

Hehe jag måste också matcha.
Har en blå/beige ridjacka, blå helskodda ridbyxor och blå ridstrumpor, svarta short chaps och svarta ridskor, blå ridhanskar..Har alltid dom här kläderna på mig oavsett om jag rider eller bara mockar och ryktar...Hehe är ingen "snobb" men trivs jätte bra i dom kläderna.. :D

hehe jag kommer nog framstå som en bonde efter det här...

Okej sköta eller fodra...Arbetsoverall från Fristads, Ladugårdsstövlar från Tretorn med stålhätta, fodrade arbetshandskar, mössa.

Rida Gamla Levis, som är så hästiga att man knappt kan se att det är ett par jeans...windstopperfleece o dunväst, samt MH Easy Rider Steele. och faktist en riktigt snygg ny hjälm sån som alla hoppryttare har...

Köra ovan nämda overall, eller thermobyxor med hängslen, dunjacka, stövlar och varma handskar

Sen har man ju alltid långkalsonger från helly hansen, och en skogshuggartröja som underställ

när ja rider hemma (bor väldigt ödsligt, ingen som ser en :p) brukar ja ibland ha joggingbyxor lr nått annat skönt, men oftast ridbyxor, på träningar brukar ja se till å va lite välklädd osv... men de där me å matcha hästens bandage me ridbyxor osv ä ja ju inte bäst på.. hahaha, röda ridbyxor lilla lindor å grönt schabrak har förekommit!! haha, va kul de måste sett ut.. :banana:
men de har blitt bättre de senaste :P

brukar ha lite mysiga kläder när jag är i stallet... Brukar ha ganska mörka färger bara... men, om jag ska täna så ska det vara lite snyggt klädd... :)

Jag slänger på mig vilket skit som helst. :devil:
Nästan iaf.

När man köper saker så är man nogrann med vad man väljer.

Är noga när jag köper stalljacka. Den ska vara bra och snygg, framförallt för att man lägger ut så mycket pengar på den och har den under ganska lång tid.

Samma sak när jag köper ridbyxor. De ska vara helskodda och sitta bra.

Tröjor köper man ju mest just för att dom är snygga. :p

Skor är jag kräsen med för att jag vill ha rätt sort pga. bekvämligheten - och de modeller jag tycker är sköna, är också snygga.

Men.. Numera använder jag aldrig ridbyxor utan endast avlagda jeans. Jag har hela chaps över så dom syns iof knappt. Har mina vanliga ridskor ibland, men har ett par trasiga, vanliga skor som jag numera använder nästan jämt då jag slipper knyta dom. :cool:
Tjocktröjorna är gamla och skruttiga - lägger inte ut pengar på nya. :o
Ser nog lite ut som en halvluffig cowboy-wannabe. :banana:
http://www.stallet.se/grafik/tummeliten/3585_39817.jpg

Jackan är dock ny, och jäättefin! :D

Ibland åker jag i bara mjukissbyxor och en skruttig jacka. Beror på vad jag ska göra i stallet och hur lat jag är när jag klär på mig. ;)

Oj, jag är väl inte riktigt så snygg när jag är i stallet. Nu på vintern har jag overall (ja, jag ser stor ut. Ännu större blir jag när jag har reflexvästen :devil: ) och lovikavantar.(stavas?) Och en fin mössa :p :angel: På sommaren har jag ridbyxor (mjukisbyxor om jag inte ska rida) och t-shirtar, eller någon långärmad tröja. På hösten och våren är jag nog snyggast *skryt*( ;) ) för då har jag ridjacka/ridväst och ridbyxor, man jag använder overallen så länge jag kan för den är så enkel att dra på sig :devil: Ska jag till ngåot större stall (ridklubben) kan jag klä upp mig lite och ha lite snyggare ridbyxor :p :rofl: Så inte alla, som oftast har märkeskläder, tittar konstigt på mig. Sen får jag ju inte glömma mina snygga fleecetröjor som jag alltid har när jag kan. Så länge kläderna är sköna är jag nöjd. De får inte vara för slitna heller, då känns det lite som att ha en gammal trasa på sig :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan helt ärligt säga att jag nog ser ut som skit när jag är i stallet! Jag är knappast den renaste när jag är där och jag kan inte påstå att mina kläder alltid matchar, men jag fryser inte och det är huvudsaken eller?

Jag har alltid ridbyxor, ridstövlar eller ridskor, ridjacka. Sen har jag diverse olika tröjor inunder. Det är inte alltid allt matchar så bra i färg. Jackan kan ibland vara lite smutsig då jag inte tvättar den förrän det känns absolut nödvändigt. Jag lappar och lagar då jag inte har råd att alltid köpa nytt. Ska jag däremot åka och träna så lägger jag mer omsorg på min klädsel och försöker matcha kläder, shabrak osv. Har de senaste åren försökt tänka mig för när jag köper nytt så jag köper färger som matchar de kläder jag redan har fast ibland känns det ju kul med något helt annat.... :angel:

ska jag bara dit och häcka för att jag inte har nå annat för mig blir de nå slappa kläder..
annars ridbyxor och stallskor + varm tröja+jacka
och när jag rider har jag ridbyxor (cavallo,pikeur eller roping),stövlar(john whitaker) eller chaps eller stövelskaft (mountainhorse), hjälm (LAS lättvikt), ridhandskar (Roeckl)...

rider ju inte nu utan arbetar hela dagarna då blir d

svarta peak jackan
hood tröja under
avklippa typ torg vantar gråa
tre par långkalsonger
över d ett par jeans
över d ett par svarta mjukisbyxor med häng till knäna :love: instoppade i raggisar
sneakers

jääätte prydligt .... okej är ju nästan bara svart så d duger väl ...
klär inte upp mig i stallet även om mina ostalliga kompisar kommer och hälsar på .... alla som vill får se mig mjukisklädd skulle inte direkt byta om ifall jag skulle behöva ta en sväng förbi ica stopp

när jag väl rider brukar jag styra upp d litet

jag har:
ridbyxor (på vintern långkallingar oxå) :)
jodpush
dy'on shortchaps
fleece tröja
john whitaker jacka
nån vanlig tjocktröja typ!

Min standardklädsel är:
Vinröd polotröja från hööks
En marinblå Dieseltröja utanpå
En svart dunjakca
Marinblåa byxor
Svarta stövlar

På sommaren roffar jag åt mig nåt linne, och har skor istället för stövlarna :smirk:

det jag känner för
bryr mig verkligen inte om hur jag ser ut i stallet.
rider ganska ofta i mjukisbyxor och fleecetröja. skönt och varmt

Det beror på:
För ett bra tag sedan när jag inte hade egen häst utan red inne i stan på en stor "lyx"-ridskola utan lerhagar mm så var jag lite mer noga med vad jag hade på mig.

Men nu har jag min pålle ute på landet i skåne med allt vad det innebär: lera, lera och åter lera! :mad:

Hur ren jag än är när jag kommer dit så slutar det alltid med att jag ser värre ut än pållen :D

Dessutom är det mycke kallare å blåsigare än i stan så det blir tjocka bylsiga tröjor, lika tjocka å bylsiga brallor, rejäla vinterkängor osv....

Tur att pållen inte bryr sig hur man ser ut ;)

Sv: Re: hur klär ni er till stallet?

hahah jag rier i mjukisbyxor. sen är et ju inte så många man möter i en norrlänsk kuslig skog haha

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 431
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 763
Senast: 13579vas
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka