Jag har eget stall hemma och bor på LANDET. Är det svar nog?
Nu vintertid så har jag när jag är i stallet och pysslar:
Långkalsonger. Valfria byxor ur lådan med stallbyxor (stallbyxor är byxor som utrangerats frånd en vanliga garderoben. Dvs sådana med fläckar som inte går bort, sådana som blivit slitna, urblekta etc. Eller som jag ledsnat på och rensat ur, fast de sistnämnda är få..). Sen valfria tröjor ur samma låda. Ingen av dem skulle vinna ngt stilpris och är utrangerade på samma sätt.
På fötterna MH Rimfrost stall/ridskor, på huvudet en extremt dyr, extremt varm mössa som katten halvslaktade innan jag ens hann ta bort lappen *morr* Den är svart, stickad men vindtät. Och har tre STORA fula hål i yttermaterialet/stickningen där det är lite uppfransat efter kattjävelns klor.
Vilka vantar jag har beror helt på temperatur, från ridvantar med noppror eller dyrare mockaridhandskar till tumvantar om det är riktigt kallt.
Det hela kröns med en 'vägarbetsjacka' modell SKITIG. En sådan där jacka som vägverksarbetare etc har, dvs knallgul med breda grå reflexer överallt. Syns bra, vaaaarm som bara den och slittålig. Har tillhörande thermobyxor med om det är KALLT.
Ska jag bara ner en snabbis i stallet hoppar jag i gummistövlarna.. Jag har nattfodrat i morgonrock med *flin*
Sommartid är det utrangerade byxor enligt ovan, eller ett par shorts som..tja..sett bättre dagar, utrangerad t-shirt eller tröja samt utrangerade gympaskor (som jag dock kör i maskinen med jämna mellanrum) eller mina älskade birkenstocktofflor.
Således - bryr jag mig ett skvatt om hur jags er ut i stallet? NEJ! Det är jag och bönderna som ser mig, och bönderna har..ehum..samma klädsmak när de är i sina ladugårdar så vi skabbiga bybor brukar hela glatt när vi möts i våra outfits vid postlådan
När jag ska RIDA däremot så byter jag kläder, men det är av bekvämlighet. Det är skönast att rida i ridbyxor. Har några att välja på men rider endera i helskodda manchester (marinblå eller 'kamelfärgade') eller i helskodda Eurostar (gröna med röd och blå ruta). Endera läderridstövlar eller MH Easy Riderskor med tillhörande shortchaps. På vintern i mina MH Rimfrost stall/ridskor (inga shortchaps). Långkalsonger unde rpå vintern. Tröjorna är fortfarande av de utrangerade. Valfria ridhandskar (från tunna-tunna i skinn via ridvantar med noppor (alltid grå) till lite tjockare i grå mocca/skinn. Hjälm på huvudet, "Hettan" under om det är kallt om öronen.
Och så endera Säkerhetsväst eller så (under rätt säsong för jacka) min MH R.S.Q Bodyguard ridjacka (ser ut som en vanlig, SNYGG ridjacka men har en massa säkerhetsvästsplattor instoppade här och var, de går dock att plocka ur om man vill ha den som vanlig, tunn jacka).
Är jag på kurs så är jag i stallet i "ridoutfiten" utom att jag aldrig går runt och stallfixar i ridstövlar utan isf gympaskor eller ridskor, men jag har snyggare tröjor.
Men eftersom jag har eget stall, hästarna inte bryr sig och grannarna inte bryr sig så ser jag ingen anledning att 'flasha runt' i 'fina' kläder som ändå kommer bli förstörda på sikt.