Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja frågan är helt enkelt: Hur knyter man en egen repgrimma? Tillverkar den alltså.
Någon som är duktig på att ge beskrivningar eller som vet någon sida där det beskrivs?
Haha! Ja den såg lite lurig ut, men med lite övning så!
Använder ju så mycket repgrimmor och blir så sugen när man ser fint rep, så ska bli jättekul att prova!
Båtbutiker, som t ex Hjertmans.
Roblon gör bra rep, både till grimmor och grimskaft.
Jag har fortfarande kvar den första grimman jag knöt 1997 efter Connie Nygaards beskrivning.
Det tog en halv natt, och en ansenlig mängd Whiskey innan jag fick rätt på den förnicklade Fiadorknuten
Har nu knutit 2-300 grimmor, och snittiden ligger på 4 minuter.
Någon som vet om man kan köpa rep på nätet? När man bor ute i skogen är utbudet av butikter inte så stort....blev sugen på att knyta nu och att göra grimskaft!!!
En tanke bara. De e bra med beskrivningar. Skickar dom med beskrivning på hur den ska användas o varför man bör använda en repgrimma? Vad är det som du inte kan göra i en vanlig grimma , som du tror du kan göra i en repgrimma?