Sv: Hur kom det sig att ni startade med Western ridning?
Nej det funkar inte så bra, om man inte skuttar små skutt. Men bara för att man rider western betyder det inte att man inte hoppar! Jag övar cavaletti med min pålla och tänker, när tiden är mogen för oss, låna en sadel från stallet för att skutta lite mer. Om man vill hoppa regelbundet är det ju bara att köpa en till sadel!

Jag vet flera w-ryttare som regelbundet tränar hoppning, bl.a. för att gymnastisera och variera så mycket som möjligt.
Ja hur hamnade vi här allihop?

För mig var det efter 19 år av att känna sig rätt dålig på ridning, men älska hästar, otroligt befriande att inse att det fanns andra ridstilar. Sen att det blev just western i stället för t.ex. AR var nog väldigt mycket tack vare alla underbara westernfilmer!

När jag varje gång det var en westernfilm på tv och jag dräglade lika mycket över hästarna, utstyrseln, allt, så tänkte jag att jag får ju helt enkelt pröva

. Och när jag satt där på en välriden häst och plötsligt kände att jag
kunde ju rida, då var det inte så svårt att fortsätta! Dessutom hade jag halkat in på NH några år innan, vilket också ledde stigarna lite närmre western genom t.ex. John Moore och andra snubbar.