Hur kommer man in i gemenskapen?

Gjorde i princip exakt samma resa för snart 11 år sen. Flyttade från Ystad upp till Matfors utanför Sundsvall. Är fö ganska exakt 100 mil😁. Hade med mig häst upp och började läsa på universitetet. De vänner som är nära och som jag umgås mest med har jag dels träffat via buke (@Mirtai ), genom ridklubben här i byn och genom häst för att vi tränat tillsammans.

Jag gillar detta området ur hästsynpunkt. Det finns mycket anläggningar, tävlingar, det kommer hit lite tränare och är clinics med jämna mellanrum.
 
Jag har gjort redan fast tvärtom, från Sundsvall till södra Sverige. Men haft häst med mig så haft lätt att få kontakter.
Men Sundsvall är en bra häststad!
Tyvärr inte för mig som ville tävla i körning, då är södra Sverige bättre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
560
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: BornAgain
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 023
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp