Hur köper man sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 736
K

knasan

Letar efter en barocksadel. Men hur gör man för att få möjlighet att prova sej fram?

Om jag vänder mej till en affär så har de kanske ett antal sadlar på plats och jag kan ta dit min häst för att prova, men om ingen sadel passar, blir de inte sura då om jag inte köper efter ett besök på kanske ett par timmar?

För att vara riktigt säker bör man rida i sadeln en stund. Hur ska man kunna göra det om man köper en sadel privat, t ex begagnad på annons? Blir det inte bökigt att skicka tillbaka sadeln igen med en ursäkt? Gång på gång?

Om jag ber en sadelutprovare att komma hem till mej så blir det väl konstigt om jag inte köper en av hans sadlar då? Om han tar framkörningsavgift blir det väl en onödig extrautgift, finns det inget sätt att slippa betala för något man inte köpt?

Hur gör ni för att få möjlighet att prova er fram till rätt sadel?
/knasan

:confused:

Sv: Hur köper man sadel?

Om sadelprovaren kör ut och låter dig prova och låter dig ta del av kunskapen är det väl självklart att du ska betala för den tjänsten, även om du inte köper sadeln? Varför ska någon jobba gratis för att ge dig hjälp?

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka