Bukefalos 28 år!

Hur kunde de?

Sv: Hur kunde de?

Människor vet vad det handlar om och kan få hjälp med sitt lidande.

Jaså? Människorna i Taiwan vet nog vad lidandet handlar men få hjälp för att de har insikt? Så enkelt är det inte.
 
Sv: Hur kunde de?

Att du vill slippa att se det för att DU skall slippa lida av det.
Katten lider precis lika mycket oavsett om du har sett det eller ej.
Den skulle inte må bättre för att du slapp se eländet.

Lidandet finns där ändå.
Enda skillnaden är att du inte vet om det.

Ja, det har du väl rätt i. Jag vill inte se saker jag inte kan göra något åt, t.ex. se en katt som skulle dött inom ett dygn när jag inte kan ta mig till den på något sätt. Däremot ser jag ruggiga och otäcka bilder från kattkolonier i Sverige och tar hand om hemlösa katter här hemma, så ja - jag vill bara se det jag har en rimlig chans att påverka. Som inslag med barnen i Afrika som man blir faddrar till.
Så för att orka hjälpa de jag kan och inte bara ger upp pga. psykisk ohälsa så gömmer jag mig gärna tillsammans med resten av Sverige som inte kan hjälpa den katten som visades. Iaf fram till dess att en organisation i Taiwan dyker upp som man kan skänka pengar till och som räddar deras drabbade djur. Förhoppningsvis har väl åtminstone människorna som lidit i naturkatastrofen där en organisation som tar hand om dem (som förhoppningsvis hänvisas till i inslagen/tidningar), så de får man gärna visa bilder på så folk kan agera (skänka pengar, volontära som läkare) så alla inte bara mår dåligt utan att kunna hjälpa.
Det är inte så upplyftande och gör att många stänger av till slut och vilka ska då kunna hjälpa?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 981
Senast: TantAgda
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
78 191
B
Hundhälsa För en tid sedan besökte jag veterinären i samband med att min hund blivit biten vid ögat av en annan hund. Det var ingen fara med ögat...
Svar
0
· Visningar
1 955
Senast: beelzebul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp