hur länge får man tävla ponny?

toughcookie

Trådstartare
Joo, jag VET att det är till man är 18 år men är det Till det datum man fyller 18 eller HELA året man är 18?
Och finns det fortfarande ungponny avdelningar i hoppning och dressyr?
 
Sv: hur länge får man tävla ponny?

Hela året du fyller 18 får du tävla ponny.
I ungponnyavdelningen får även ryttare över 18 tävla.
 
Sv: hur länge får man tävla ponny?

Får ponnyn tävla dressyr som ungponny med äldre ryttare och hoppning med ryttare under 18? Jag funderar på att köpa en ungponny och utbilda för försäljning och skulle vilja rida dressyren själv men ha en mindre ryttare i hoppningen.
 
Sv: hur länge får man tävla ponny?

Ja, ni både får tävla hoppning också, men den minderåriga ryttaren får inte starta på samma tävling som du om du har ridit före henne.
 
Sv: hur länge får man tävla ponny?

Jodå, den minderåriga ryttaren får visst tävla på samma tävling även om den överåriga ridit först, det är bara det att ponnyn inte får vara med i avd A efter den överårigas ritt, så den minderåriga måste starta i ungponnyavdelningen även om ekipaget är kvalificerat för att få starta i avd A.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
829
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: hhere
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: warg
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp