Hur länge håller sig selenhalten???

aramis

Trådstartare
Jag har en säck miner vit som står och väntar på bättre tider :smirk:.
Mineralerna håller ju i princip hur länge som helst (ca, P och Mg), att vitaminhalten är nära med noll det räknar jag med, men hur är det med selenhalten?

Selen är väll en mineral? Då borde den inte brytas ner eller försämmras, eller hur?

Jag köpte säcken för 3 eller fyra vintar sedan då den passade perfekt för min foderstat. Men sedan dess så har jag haft turen att ha ett så bra hö att inga övriga mineraler varit nödvändiga. (Tokosel har han fått på sidan av)

Med årets analys i bakfickan så ser jag att jag skulle kunna ge miner vit igen och då (om selenhalten är okey) få i kusen sitt behov av selen den vägen. Det vore toppen då tokoselet håller på att ta slut och miner vit säcken redan finns hemma och väntar på att användas till någonting bättre än att sammla damm. :idea:

Vad säger ni som vet lite mer än mig här :)
 
Sv: Hur länge håller sig selenhalten???

som PL, du kan lugnt använda miner vit-säcken du har hemma sålänge den är hygieniskt fräsch..
 
Sv: Hur länge håller sig selenhalten???

Tack så mycket bägge två!!!

Bugar, bockar och funderar genast på om jag då ska lyxa till det med ett nytt bommullstäcke till gammeln istället. Nu när jag spar in tokoselpengen. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 739
Senast: Takire
·
D
Foder & Strö Hösilage värde: 46% ts 4,5 MJ 40 Smrp Ingen mineral analys men har räknat med jämnförelse från andra skördar med mineralanalys med...
Svar
17
· Visningar
1 445
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp