Hur länge ska man behöva vänta på provsvar?

Hoarfrost

Trådstartare
Behöver egentligen mest skriva av mig lite, djursjukhuset det gäller har alltid varit underbara på alla sätt och vis men nu verkar något hänt. Förmodligen är det väl underbemannat och semestertider som är svaret, men jag är rätt så irriterad.

Jag var inne med min kattunge eftersom hon kräkts kraftigt söndag morgon, måndag natt, och sedan tisdag natt i samband med att hon ätit. Massor med vatten och lite mat, men fick även som andnöd efter kräkningarna. Andnöden upphörde väl efter sådär 3-10 min. Hon fick luft men det var ansträngt. Hon var väldigt allmänpåverkad, trött och orkeslös överlag. På tisdagen fick hon ut en del av en leksaksmus som jag helt hade missat att hon ätit upp, delen var en nos på leksaken och av någon dum anledning hade jag trott att musen aldrig hade haft nos. Jag antar att hon fick loss nosen redan första dagen hon fick den.

Så jag var inne akut både söndag kväll/natt, måndag natt och tisdag natt. Då var det så mycket patienter att de helt enkelt inte kunde låta oss träffa en veterinär och sköteskorna bedömde att katten var ok. Jag var även inne för provtagning och röntgen på dagen på onsdagen. Röntgade magen och tarmarna för att se om något uppenbart var kvar i katten, lungorna ifall att den konstiga andnöden var att katten råkat få ner vatten i lungorna under de kraftiga kräkningarna. Sedan blodprover ifall att det fanns någon infektion för att utesluta det.
Jag skulle få provsvaren samma dag, men valde att inte stanna kvar och vänta eftersom jag bor relativt nära utan veterinären skulle ringa med svaren samma dag.
Hon ringde inte, och på torsdagen ringde jag och undrade vad som hände. Fick svaret att veterinären började 3 och att jag kunde förvänta mig att hon ringde mellan 3 och 5. Halv 5 ringde jag igen och undrade om jag blivit bortglömd. Det visade sig att hon inte ens jobbat på torsdagen.
Nu har jag ringt igen på morgonen idag fredag och påmint om att jag gärna skulle vilja ha provsvaren. Förhoppningsvis ringer hon idag.

Ska det verkligen ta tre dagar att ringa om provsvar? jag blir ju tokig av oro.
Själv har jag bara sovit 3 timmar per natt eftersom jag känner att jag måste kontrollera katten under natten. Får knappt i mig någon mat då jag känner mig så himla stressad och orolig. I går natt bajsade hon dock för första gången på två dagar och jag firade med en brakmåltid. Katten har blivit mycket piggare nu. Känner mig bara så utmattad och stressad över hela situationen att jag var tvungen att gnälla någonstans.
Visst är det så att de alltid ringer på en gång om det är något som är jätteknasigt på röntgen/prover? Det måste väl inte vara just den veterinären som tog hand om djuret från början som ringer då? :nailbiting:
Osammanhängande och långt, förlåt, men jag är verkligen utmattad av det här...
 
Jag tycker inte att det är okej att de inte har hört av sig ännu när de nu sade att de skulle höra av sig samma dag. Om det blev fullständigt kaos på veterinärstationen efter du hade lämnat och din katts prover var fina så hade jag haft överseende med att de kontaktade mig en dag för sent, men jag skulle personligen bli galen om jag fick vänta så länge som du fått göra.

Nu hoppas jag så klart att du har fått lugnande svar under dagen som har gått :), men jag tänker att om det hade varit något oroande på testerna så hade de varit mer angelägna att höra av sig.

Skönt att höra att din katt mår bättre nu i alla fall!
 
Självklart borde de hört av sig men du kan trösta dig med att om provsvaren tytt på något alarmerande hade de hört av sig. Nu är de antagligen helt normala.
Skönt att kisse mår bättre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
521
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 412
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp