Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur lång kan tänkas vara lagom till en nättare nsv bruks? (sadeln är en Masterback espana son jag inte fått hem ännu)
Hittade ett par stycken billigt på Tradera som jag skulle kunna vilja lägga bud på!
Han har 130-140cm vanlig sadelgjord.
Det beror ju lite på hur långa stropparna är på sadeln. Till min Espaniola har min haflinger korsning 50 (vill jag minnas) men då är ju stopparna på dom ganska långa.
Okej... ja det är klart. Tror sadeln kommer imorn, då ser jag hur långa stropparna är men har inte möjlighet att pröva den på hästen förrän på onsdag. Auktionerna går ut imorn kväll...
Jag har 70 cm till min halvblod/kallblod/fullblod korsning och han är rätt grov och tjock, det går precis att få i stroppen men sen kan jag dra ett par hål på varje sida. Har dessutom fårskinnspad under sadeln. Fjord/nordisen har 75 men han är rejäl.
Jag hade en dressyrgjord på 65 cm till min nordis, men hade kunnat ha 60 cm också. Den passade i alla fall både när jag hade en Thorowgood dressyr och en vanlig bomlös.
Kropp & Själ
Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Juridik & Ekonomi Du kan ha möjlighet till bostadsförtur om du kollar upp det https://www.hemhyra.se/nyheter/har-fick-olika-grupper-fortur-till-bostader/