Hur länge blockhalt efter t ex senskada?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LivJ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 733
L

LivJ

Ni som haft blockhalta hästar, hur länge har era hästar varit blockhalta/haft grav hälta efter de skadat sig? Vad har de haft för skada? Hur har ni fått hästen in i transporten för resa till klinik om de haft grav hälta?
Tack för svar.

Sv: Hur länge blockhalt efter t ex senskada?

AKuta hältan har lagt sig snabbt, på ett par dagar (det som är det luriga med senskador). Det är inte stor vits att UL:a innan det gå¨tt nån vecka, man ser inte mkt på UL innan, så inte varit problem transportera.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 120
Senast: MayGrace
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka