Hur länge håller det sig?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare ArabianGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 120
A

ArabianGirl

Jag har hösilage i IKEA-kassar, eftersom jag hämtar hösilage i tre veckor nu hos ett annat stall (10 kg åt gången)

Jag förvarar det alltså i IKEA kassar, inomhus i stallet, ganska mörkt och svalt.

Hur länge håller det sig? Kan man ha det så i 3 dagar utan att det blir dåligt?
(Hämtar nytt var 3:e dag)

Sv: Hur länge håller det sig?

Öppnad bal brukar hålla ca 5 dagar, lite klängre när det är kallt på vintern och kortare om det är väldigt varmt. Så 3 dagar borde inte vara nån fara. :)

3 dagar är inget problem, men stapla inte kassarna i varandra. Då kan vatten avdunsta och bilda kondens som möglar. Ställ de bara på golvet som de är.

dom kanske fortfarande går på bete??? vi har inte börjat stödutfodra vår ston m föl ännu...Dom som kommer in på natten får ca 3-4 kg men då går dom på övergödslat bete 12-15 tim/dag och det räcker...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 401
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 912
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
8
· Visningar
118
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet